Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur avinstallerar jag iLife 08


Vinny

Rekommendera Poster

The topic says it all...Någon som kan rekommendera ett sätt att fullständigt radera allt som har med iLife att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter bra...men får jag med alla ljud, filmer, exempelfiler och annat tjafs som kan finnas djup i t.ex. Bibliotek?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta först om det finns en avistallerare med i paketet. Det finns det för vissa program, annars kan du ju slänga alla mappar i biblioteket med namnen Pages, Numbers osv.

 

Edit: för övrigt så är de allra flesta filer etc med i programmet så det räcker ofta att bara kasta dem i papperskorgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The topic says it all...Någon som kan rekommendera ett sätt att fullständigt radera allt som har med iLife att göra?

 

1) Leta upp respektive program i programmappen och kasta

 

2) Leta efter mappar som heter respektive programnamn på dessa ställen och kasta:

 

- I mappen Bibliotek som ligger på root-nivå

- I mappen "Application Support" i den Biblioteksmappen

- I mappen Bibliotek som ligger i din hemmamapp

- I mappen "Application Support" i den Biblioteksmappen

- I mappen "Musik" i din hemmamapp

 

3) Töm papperskorgen

 

Kvar finns nu ev enstaka preference-filer på sammanlagt några kilobyte. Vill du radera dem så leta i mapparna "Preferences" i båda Biblioteks-mapparna, men det är knappast värt besväret, de tar knappast någon plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack iMatte för ett utförligt svar! Misstänkte att det just med iLife inte var att bara slänga respektive program. Men nu vet jag var jag ska leta.

 

Och ngn avinstallerare har jag inte hittat.

 

Many tnx!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack iMatte för ett utförligt svar! Misstänkte att det just med iLife inte var att bara slänga respektive program. Men nu vet jag var jag ska leta.

 

Och ngn avinstallerare har jag inte hittat.

 

Many tnx!

Särskilt musikexemplen till GarageBand är gräsligt stora och ligger inte ihop med programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...