Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köp av Iphone i USA


stofilen

Rekommendera Poster

Hej!

 

Det är så jag har en liten undran hur man går tillväga om man vill köpa en iphone i USA. För man måste ju teckna abonnemang mm hur löser man det vid själva köpet?

Måste man skriva under nå abonnemangs avtal mm?

 

Mycket tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En arbetskompis köpte två till mig när hon var där. Det var bara att gå in på Applestore och handla. Man får visst bara köpa två lurar per kontokort. Abb tecknas först när man ansluter tlll Itunes. Köper man hos AT&T så tecknas visst abb direkt i butiken. Inte helt säker på det sista dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska inte vara några problem att som svensk köpa med svenskt betalkort typ visa på Applestore i USA. När en släkting till mig var där så vill dom inte sälja först och hävdade att den inte gick att använda i Europa men efter lite snack så sålde dom en till honom.

 

Man kan jämföra det med att köpa en ipod i ett annat land. Dom är lite nyfikna men egentligen inget fel med det.

 

Var nog med att kolla på serienummret! Annars kan du stå där med en dyr ipod istället för telefon. Om du vill veta mer om upplåsning eller nyheter kring det så besök ifun.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och glöm inte att betala svensk moms när du går genom tullen. Gör du inte det kan det bli riktigt otrevligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och glöm inte att betala svensk moms när du går genom tullen. Gör du inte det kan det bli riktigt otrevligt.

 

vad kan annars hända?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad kan annars hända?

I BÄSTA fall måste du betala moms + straffavgift.

I SÄMSTA fall blir det DESSUTOM åtal för smuggling och du hamnar i domstol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I BÄSTA fall måste du betala moms + straffavgift.

I SÄMSTA fall blir det DESSUTOM åtal för smuggling och du hamnar i domstol.

 

åtal...?? för att tagit in EN liten fjuttig pryl?? låter osannolikt att det skulle gå så långt, är du säker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åtal...?? för att tagit in EN liten fjuttig pryl?? låter osannolikt att det skulle gå så långt, är du säker?

Sannolikheten tänker jag inte bedöma, det får du göra själv.

 

Betänk att det faktiskt är en radiosändare du tar in och där gäller strängare regler än om du skulle ta in en iPod, exempelvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...