Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sponsring och bidragssökande?


Landberg

Rekommendera Poster

Hej där!

 

jag har fått ett väldigt intressant erbjudande att hänga med ett band ut på en europaturné och göra en dokumentär. Kamera och bra mickar är fixat men jag skulle behöva en bärbar mac för att kunna tanka in och redigera "on the road".

 

Är det någon här som vet hur man ska söka sponsring? Jag har skickat ansökan till te.x. Film i väst och liknande, även till min hemkommun.

 

Jag undrar också om det finns nån möjlighet att kanske vända sig till någon återförsäljare av mac för att kanske få lite sponsring? gå ner lite i priset eller så?

 

Jag kommer arbeta fram en trailer för att visa upp bandet och även deras musik.

 

Tack på förhand för alla svar;)

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej där!

 

jag har fått ett väldigt intressant erbjudande att hänga med ett band ut på en europaturné och göra en dokumentär. Kamera och bra mickar är fixat men jag skulle behöva en bärbar mac för att kunna tanka in och redigera "on the road".

 

Är det någon här som vet hur man ska söka sponsring? Jag har skickat ansökan till te.x. Film i väst och liknande, även till min hemkommun.

 

Jag undrar också om det finns nån möjlighet att kanske vända sig till någon återförsäljare av mac för att kanske få lite sponsring? gå ner lite i priset eller så?

 

Jag kommer arbeta fram en trailer för att visa upp bandet och även deras musik.

 

Tack på förhand för alla svar;)

 

Haade!

 

 

 

Det bästa är att ringa och boka möte med de man vill bli sponsrad av. Förberedd dig väl på vad du ska säga vid introduktionssamtalet, max 1min och inte för mycket saker. Var noga med att ta med vad de för ut av att sponsra dig. Väl vid ett möte måste du kunna berätta av vad du ska göra och vad de tjänar på det. Helt enkelt, sälj dig själv!

 

Du kan söka sponsring av i princip vem som helst, så länge du kan framhäva vad de tjänar på sponsringen. Exempelvis att de omnämns i filmen eller något. Ta även reda på vilka kundgrupper företaget och du ska rikta dig mot och försök matcha dessa i gallringen av eventuella sponsorer. Om filmen ska säljas lokalt, sök lokala företag, regionalt = regionala företag osv.

 

Lite rörigt kanske med hoppas att det hjälpte :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen, mera tips? måste få ihop ca 6000:-

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...