Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skräddarsydda Apple-virus


Douglas

Rekommendera Poster

Jag har aldrig hört talas om att det ska finnas virus till Mac... men enligt F-Secure är det över 100 varianter som de har "hittat"... Är det någon som har hört talas om dessa virus tidigare? Finns det överhuvudtaget antivirusprogram till Mac??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig hört talas om att det ska finnas virus till Mac... men enligt F-Secure är det över 100 varianter som de har "hittat"... Är det någon som har hört talas om dessa virus tidigare? Finns det överhuvudtaget antivirusprogram till Mac??

 

 

Finns inga virus till Mac. Punkt. Slut. Jag kommer behålla den uppfattningen tills jag själv får ett virus eller får det bekräftat av oberoende källor och inte något företag som är ute efter pengar. För övrigt tycker jag det är smålustigt att det bara är antivirus-företag som hittar Mac-virus.

 

Hittade ett virusprogram för de som vill slösa pengar:

Symantec Mac-antivirus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dom som man måste installera själv kallar jag inte för virus

 

 

Precis, det är som att lägga Macen på en motorväg och låta bilarna köra över den och sedan kalla bilarna för virus :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inga virus till Mac. Punkt. Slut.

Jag skulle nog formulera om ditt påstående till: "Finns inga virus till Mac OS X"

Det finns nämligen några dussin virus till Mac OS 9 (och äldre OS).

 

Här är ett som jag faktiskt sparat på en diskett: http://en.wikipedia.org/wiki/NVIR_(computer_virus)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig hört talas om att det ska finnas virus till Mac... men enligt F-Secure är det över 100 varianter som de har "hittat"... Är det någon som har hört talas om dessa virus tidigare? Finns det överhuvudtaget antivirusprogram till Mac??

 

Vet inte nu om du menar specifik bara för macen, men i annat fall: ja det finns, man måste kunna skydda andra användare på ett nät eller dyl.

 

http://www.clamxav.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

E24 har på senare tid uppvisat artiklar med samma trovärdighet som de i SE&HÖR.

 

Att läsa något som Aftonbladet skrivit eller som hör ihop med Aftonbladet och sedan tro helt på det är inget en seriös datorkunnig person gör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte konstigare än så att ju större spridning OS X får desto mer attraktivt blir det att hacka/göra virus till den också.

 

Säkerhetsluckor är betydligt allvarliga än virus anser jag, och det finns ju en del tydligen även i OS X om mna får tro de senaste skriverierna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E24 har på senare tid uppvisat artiklar med samma trovärdighet som de i SE&HÖR.

 

Att läsa något som Aftonbladet skrivit eller som hör ihop med Aftonbladet och sedan tro helt på det är inget en seriös datorkunnig person gör

 

Så sant som det e sagt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...