Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

grafic kort till macbook


lilla björnen

Rekommendera Poster

Skulle inte tro det..

 

det finns faktiskt externa grafikkort.

 

man sätter in grafikkortet i en liten burk så kopplar man burken till usb till datorn.

men det är skit segt, och ingen bra lösning men det går faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har mer med att göra att du via USB bara kan föra över 60 MB/s. Detta är för segt för ett grafikkort.

 

MvH,

Katana

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet du vilka som säljer det det kanske har att göra med hur mycket ram man har om det är segt
USB är alldeles för långsamt för att vara till hjälp för datorns grafikkapacitet.

 

Om du vill förbättra prestandan på din MacBook så är det ända du kan göra att köpa mer minne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lilla björnen

Jag har 2 gig i den Men känner mej ändå lurad med en dator som är 1 år som det inte går att spela spel på ,för att det inte finns grafik kort i den .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 2 gig i den Men känner mej ändå lurad med en dator som är 1 år som det inte går att spela spel på ,för att det inte finns grafik kort i den .

 

 

Finns visst ett grafikkort i MacBook, det är bara inte särskilt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också samma problem med min macbook. har kollat lite om det finns möjliga updateringar men tydligen sitter grafikkortet fastlött på moderkortet så jag vet inte om det finns nån möjlighet att fixa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser det inte som ett problem. När man ska köpa något som kostar runt 10000 får man kolla upp vad det är man köper. Ni har er själv att skylla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns tyvärr ingenting att göra åt saken. Vare sig en bärbar dator har integrerad grafik (en krets på moderkortet, t.ex. GMA X3100 i MacBooken) eller diskret grafik (en separat modul, t.ex. Nvidia GeForce 8600M i MacBook Pro) är det omöjligt för användaren att byta ut denna del (undantag: MXM).

 

Mitt råd är att du - om du fortfarande har kvar din ångerrätt (14 dagar från leverans) och vill ha en laptop med en bättre grafiklösning - returnerar MacBooken och letar upp en dator med diskret grafik (t.ex. ovan nämnda 8600M). Var dock beredd på att en diskret grafikkrets generellt drar mer energi (förkortar batteritiden) jämfört med Intels integrerade kretsar.

 

Själv skulle jag aldrig köpa en laptop enbart i spelsyfte. En laptop skall vara strömsnål, lätt och smidig - vilket är raka motsatsen till de "släpbara" monstrena (läs: Alienware) i kategorin "gaming laptops".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Potato head
Men känner mej ändå lurad

Vem har lurat dig? Har någon sagt att det går att göra saker med datorn som det inte gör?

för att det inte finns grafik kort i den .

Som Exdiaq säger finns det visst ett grafikkort i den, det är bara annorlunda uppbyggt och inte lika kraftfullt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så ni rekomenderar att man köper den nyare modellen? behöver inte så mkt grafikminne men lite mer en 64 mb sklle vara bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så ni rekomenderar att man köper den nyare modellen? behöver inte så mkt grafikminne men lite mer en 64 mb sklle vara bra.
Grafikkortet i MacBooken är inte begränsat till 64mb utan tar så mycket det behöver från det vanliga minnet. Grafikkortet har inget eget minne.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.......så du menar att jag kan få mer grafikminne än 64mb utan att köpa en ny dator?

jiiipie i såna fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet är ju att man inte kan starta ett spel som kräver grafik kort .

 

Visst skall det gå att starta spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet är ju att man inte kan starta ett spel som kräver grafik kort .

 

det finns grafikkort, varje dator behöver ett grafikkort för att kunna vissa bilden på skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet är ju att man inte kan starta ett spel som kräver grafik kort .

 

 

 

Går att starta de flesta spel på en MacBook... Problemet är att tyngre spel kommer lagga utav helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vid normal användning så allokerar mac os x endast 64 mb ramminne till grafik (intel gma 950).

behöver datorn mer så tar den mer ram minne automatiskt (max 224 mb). grafikkortet i de nyaste macbookarna är vassare, men ngn super speldator blir nog aldrig en dator med delat grafikminne..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går att starta de flesta spel på en MacBook... Problemet är att tyngre spel kommer lagga utav helvete.

 

Jag har installerat bland annat Battlefield 2 på min MacBook, den nya modellen med santa rosa.

Laggar faktiskt inte ett dugg. kör iofs på låg eller medium på grafikinställningarna, men ändå, det ser bra ut och flyter på mycket bra.

Ska nog prova köra typ Crysis eller nått annat riktigt tungt spel och se hur den klarar av det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...