Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Cinema Display+Macbook=bra?


Nyfiken

Rekommendera Poster

Hej!

 

Funderar på att skaffa en macbook + en apple cinema display (20 "). Fungerar den kombinationen väl? På Apples hemsida angående deras skärmar så står det inget om den kombinationen.

 

Kommer i första hand arbeta med foto (ej film). Klarar macbooken av att driva en 23" med gott resultat? Lite dyrare men stor skärmyta är inte helt fel.

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen aning... och borde inte svara dig .. :blushing:

 

men.. jag tvivlar..

 

MacBooken har inget grafikkort, grafiken skapas av den vanliga processorn och tar minnet från datorns intermnne. Om jag förstått rätt är maxminnet 144 MB.

 

( För att koppla Cinema Display behöver du också en adepter från mini-DV till DV .. heter det så?)

 

Men jag tror inte att mb kan driva skärmen ... rätta mig någon om jag har fel :utskallning:

 

ps. Jag har en Cinema Display kopplad till min G5:a, jag har också en MB.. men har inte försökt koppla ihop dem än. Jag kan göra det om ingen annan har ett svar.

 

 

Jag tror att du behöver en Macbook Pro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt specifikationerna ska MacBook klara 20" och 23":s cinemaskärmarna utan problem. Tror inte det ska vara något problem, fråga AppleStore om du vill vara supersäker.

 

Grafikkortet är bättre än vad många tror (i klass med det som satt i den sista iMac G5:an) men är förstås något begränsat vad det gäller 3D-effekter.

 

Enligt Apples produktinformation

Utökat skrivbord och skärmbildsdubblering: hanterar samtidigt full upplösning på den inbyggda skärmen och upp till 1920 x 1200 bildpunkter på en extern bildskärm, med miljoner färger på båda

 

http://www.apple.com/se/macbook/specs.html

 

Apples cinemaskärmar sägs vara mycket bra för bildbehandling och fotografi. (Eventuellt kommer det nya modeller i januari…)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lugnt som helst!

 

Hej!

 

Funderar på att skaffa en macbook + en apple cinema display (20 "). Fungerar den kombinationen väl? På Apples hemsida angående deras skärmar så står det inget om den kombinationen.

 

Kommer i första hand arbeta med foto (ej film). Klarar macbooken av att driva en 23" med gott resultat? Lite dyrare men stor skärmyta är inte helt fel.

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Det låter lovande och det lutar nog att jag köper 20" då den är billigare. Var lite osäker då jag läste i Macworld att mac mini hade svårt att driva större skärmar (mac mini är ju ganska lik macbook prestanamässigt, men det gällde nog via VGA och inte DVI).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Det låter lovande och det lutar nog att jag köper 20" då den är billigare. Var lite osäker då jag läste i Macworld att mac mini hade svårt att driva större skärmar (mac mini är ju ganska lik macbook prestanamässigt, men det gällde nog via VGA och inte DVI).
Det är möjligt att jag har fel men gäller det inte bara gamla G4-versionen av Mac Mini, alltså inte den nya som säljs nu?…
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...