Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Om jag köper olåst från Frankrike...


jluckhurst41

Rekommendera Poster

Har sedan nyheten om iPhone kom väntat otåligt på den. Har hela tiden velat vänta och få en "riktig" version, inte en hackad. Jag vill kunna göra uppdateringar och liknande via iTunes. Nu orkar jag snart inte vänta länge till på att den ska komma till Sverige, speciellt då den troligtvis ändå kommer komma endast låst till Telenor/Telia (vilken det nu blir!) abonnemang. Själv ringer jag med Tele2 och är nöjd med det, kostnads-, täcknings-, funktions- och supportmässigt.

 

Frankrike däremot ska ju ha börjat sälja en version utan abonnemang för €649 i Orangebutiker och lägger man till en €100 så är den dessutom inte heller låst till operatören. €749 tycker jag verkar vara ett rimligt pris för att slippa byta operatör.

 

Vad jag undrar är hur en sådan lur skulle fungera i Sverige? Den är original, köpt på riktigt och inte hackad. Kommer den kunna registreras och uppdateras i iTunes?

 

Jag har hört på vissa håll att en sådan lur ändå inte skulle fungera i Sverige pga att den är olåst för franska operatörer men ändå inte accepterar svenska simkort. Stämmer detta? Har någon provat detta sätt?

 

Om jag använder en iPhone i Sverige idag, kommer jag kunna använda specifika tjänster som VisualVoiceMail? Är detta mjukvarufunktioner i telefonen, eller måste de utvecklas i telefonnätet också? Skulle detta då fungera med t ex Tele2?

 

Vore tacksam om någon har svar på dessa frågor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Ja dfet stämmer... du måste hacka den genom att nedgradera till 1.1.1 och installera iWorld för att sedan uppdatera till 1.1.2. men sen bordedet fungera som vanligt.

 

Nej visualvoice mail kan du inte använda isverige eftersom det är opperatörsbundet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...