Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Photoshop @ intelmac


Pejego

Rekommendera Poster

Hejsan

 

Jag har sett vissa påståenden ute på webben om att Photoshop på en mac flyter på som sirap. (var detta när man körde ppc versioner? elelr är det fortfarande så?)

 

Tacksam för svar

John

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte med CS3 på IntelMac iallafall.

 

Jag har läst tester i datornmagazin där Mac spöar allt och alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar fint hos mig, se bara till att ha tillräckligt med minne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan

 

Jag har sett vissa påståenden ute på webben om att Photoshop på en mac flyter på som sirap. (var detta när man körde ppc versioner? elelr är det fortfarande så?)

 

Tacksam för svar

John

 

Japp så är det. CS2 flöt i mitt tycke helt ok på min MB men då jämförde jag med min lite föråldrade Dell. CS3 flyger fram i jämförelse :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man intelmac så bör man köra CS3 för att få fart och kör man PPC-Mac så ska man köra CS2 eller äldre då CS3 knapp fungerar på PPC vad jag läst. Om man bara har 2GB minne och CS3 så går det riktigt bra på valfri intelmac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cs3 är anpassad för intel...och fungerar således bra på intelmaskiner.

 

tidigare adobeprogram är anpassade för powerpc och fungerar alltså inte särskilt bra på intelmaskiner. (det fungerar men går väldigt trögt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CS3 fungerar utmärkt på PPC-macar! Vad är det för kvalificerat skitrykte om att CS3 skulle gå segt på en PPC-mac? CS3 är "Universal" och fungerar lika bra på båda maskinerna, om än något snabbare på Intel-macar, eftersom koden nu är uppdaterad för Intel-processorerna.

Däremot fungerade inte CS2 speciellt bra på Intel-macar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cs3 är anpassad för intel...och fungerar således bra på intelmaskiner.

 

tidigare adobeprogram är anpassade för powerpc och fungerar alltså inte särskilt bra på intelmaskiner. (det fungerar men går väldigt trögt)

 

mac versionen ja var ppc förut, men de till pc är inte anpassade till ppc, då var de anpassade till amd och intel processorer, och är det idag med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CS2 var inte universal/intel binary, utan PPC binary, och behövde därmed emuleras genom det s.k. "rosetta" för att fungera. På så vis är var det segt. Detta är samma problem som Microsoft Office 2004 drar med nu, vilket gör att det kan uppfattas segt i OSX på en intelmac.

 

CS3 är universal binary och kan således köras native i os x på en intelmac utan emulering. Detta och det faktum att CS3 överlag är en snabbare svit än CS2 gör att CS3 är riktigt trevligt att arbeta med på en ny intelmac.

 

För övrigt bli MS Office universal i januari (vid lanseringen av office 2008), om de håller tidplanen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...