Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Exportera iTunes Bibliotek


iJonathan

Rekommendera Poster

Hej alla!

 

Är ny användare på forumet och om cirka en vecka även ny Mac användare.

Sitter här i stundens väntan och hoppas på att min nya Macbook Pro ska dyka upp.

 

Hursomhelst, jag använder just nu en PC och på denna har jag iTunes, givetvis.

Min fråga är då hur jag enklast importerar hela mitt bibliotek till min nya mac. är inte alls hemma på hur Leopard fungerar så hur man tisslar och tasslar där för att få det att funka vet jag inte.

Kan man bara säkerhetskopiera biblioteket på skiva sen lägga in det på Macen? eller hur gör man?

 

Kunde väl med lite vilja listat ut detta själv men för att hålla mitt humör uppe när den väl kommit så sätter jag gärna detta på första försöket :galetglad:

 

Alla förslag och tips i allämnhet är välkomna=)

 

p.s kom just att tänka på detta. visserligen uppskattar jag iStore och handlar gärna musik därifrån. men ibland kan jag inte motstå frestelsen att få den gratis på fulDC.

frågan är då, kan man ställa in fulDC (eller iTunes för den delen) så att den laddar ner direkt till biblioteket istället för att ha låtar liggande som filer på det gamla PC viset?

 

tack=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack så mycket, det hjälpte! ska läsa den lite mer ingående när ja fått datorn! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bump!

 

jag förstod inte mycket. Hon/han tappade mig runt omkring .xml filerna.

Om det skulle va så att jag inte genomgår denna guide, finns det en enklare hur man bara för över musiken via nätverk?

Förlåt om jag är lite nybörjaraktig=P

 

Hursomhelst, fått datorn. Underbart, glossy screen. allt funkar perfekt! :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...