Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Underbar syn :D


Onajj

Rekommendera Poster

Kommer till skolan som en helt vanlig dag.

Halva dagen har gått och vi ska ha ett så kallad klassråd som vi har varje torsdag eftermiddag.

 

Inget med det tills våran lärare säger att vi har fått våran nya musiksal färdig.

 

Går in och det första man ser är 6 st helt nya iMacs som står och väntar på mig:D

 

Skolan har kanske fattat något om något eller så är det bara för att man går en musik linje och att mac då äger som på allt annat:D

 

 

 

 

 

(alla skolor skulle ha mac och skrota pc!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer till skolan som en helt vanlig dag.

Halva dagen har gått och vi ska ha ett så kallad klassråd som vi har varje torsdag eftermiddag.

 

Inget med det tills våran lärare säger att vi har fått våran nya musiksal färdig.

 

Går in och det första man ser är 6 st helt nya iMacs som står och väntar på mig:D

 

Skolan har kanske fattat något om något eller så är det bara för att man går en musik linje och att mac då äger som på allt annat:D

(alla skolor skulle ha mac och skrota pc!)

Hah =D, vi behöver nya Mac Pros till en av datasalarna, står bara gamla G4or 400mhz där inne nu och typ 3 g5or, men det kommer nog efter jul =D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ojojoj vissa har tur!

 

Själv brukar jag koppla ihop min Macbook med en synth och PAt i något av skolans ensemblerum när jag ska lira ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa skolor satsar inte så mycket pengar på musikdatorer då jag sålde min Atari 1040STE med skärm till en skola när jag redan hade haft datorn i några år. Jag tror fick 2000:- så budgeten för musikdatorer var inte så hög.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Ojoj, ja den synen hade man ju viljat se när man gick i skolan. Gamla 25mhz PC ruckel med knappt en 1 mb ram stod och hängde överallt i skolan. Fick ju nya 133mhz precis innan man slutade. De va synd att man missade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skolans bibliotek samt fyra eller fem av datorsalarna:

500 mhz-are med 256 mb RAM. (...PC)

 

Ja, jag har kraschat dem genom att surfa till Google. Och skolans hemsida.

Det är inte så svårt.

*depp*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...