Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MMS till iPhone!


Clarice

Rekommendera Poster

Fast programmet skulle ju fungera även utan push. Visst, man måste öppna programmet och själv kolla om man fått MMS men fungera skulle det ju göra.

 

Hade varit mer guld värt om de infört så man kunde maila sina MMS. Alltså att man mailar och det görs om till ett MMS. "Gratis" och fint för oss med fastpris, till skillnad från MMS som ju kostar skjortan.

Tre har väl den funktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 88
  • Created
  • Senaste svar

Du vill vara ensam och studsa hör jag...

 

Har inte kanalen där Ding Ding går...

 

Tja, jag har ju svårt att tro dig iofs.... Tur att ngn står för vad MW publicerar! Men tala om vad uttalandet:

 

"Inom två månader" betyder och ger för vibbar för dig / er??? Sedan, att Apple sa att utvecklingen av Leopard 10.5 stog längre tid är ju faktiskt ngt att applådera att ngn, skulle vara M$ senast att verkligen meddela vad som händer. Istället för att supporten ( tel nr 90200 ) ger intrycket att appen är supernära...

 

Samt kan du be artikelförfattaren kommentera hur han upplevde det??

 

Hur svårt kan det vara, istället för att komma med undanflykter.... Eller att bekräfta att tidsramen av appen som tydligen är releasebar, fördröjs??

 

Säg bara, var uttalandet en lögn?

 

Emplee gav ju en lösning som skulle gyanna oss användare och Mobilespine sa ju inte så mycket, mer än att appen finns tillgänglig...

 

iDoc, jag tror du får ta av dig prinsess-tiaran och hoppa ur hoppborgen!

 

Som så många andra nämnt så drar du dom mest spektakulära slutsatserna! Kan inte vara lätt för dig att titta på nyheterna på TV och har du läst "En ding ding värld"? Hur gick det sen?

 

Såhär står det det från tillverkaren av MMS-appen (Mobispine AB)

 

 

 

 

Som jag tolkar det så är appen klar, dock tror jag inte den är redo att släppas pga att Apple inte har fixat push notification, något som är nödvändigt för att denna app ska fungera som på andra telefoner.

 

Telia har nog gjort en Telia-ikon så allt är nog klart från deras sida, det är Apple som dröjer!

 

Varför deras WLAN programvara dröjer har jag dock inge teori/svar på då det programmet knappast är beroende av push notification..

 

<a href="http://"http://www2.mobispine.com/press/readpress.dot?inode=4568"" target="_blank">http://www2.mobispine.com/press/readpress.dot?inode=4568</a> - Pressrelease MobiSpine

http://macworld.idg.se/2.1038/1.193858/mac...mms-till-iphone - MMS Nyhet på Macworld

- Video där iPhone berättar om push och att det ska komma (kolla datumet där så har du lite mer att gnälla om!)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, jag har ju svårt att tro dig iofs.... Tur att ngn står för vad MW publicerar! Men tala om vad uttalandet:

 

"Inom två månader" betyder och ger för vibbar för dig / er???

Att dom arbetar med det målet, men inget löfte.

Om dom däremot hade gått ut med ett officiellt pressmeddelande och lovat dyrt och heligt, ja då hade det inte vart något snack om saken.

 

Men återigen, artikelförfattaren behöver inte ljuga för att det ska kunna bli helt fel, räcker med att han missar / förvränger ett enda ord för att helt ändra betydelsen. Det händer väääldigt ofta i den snabba journalistiken...

Har du någon mer källa på att Telia har lovat mms inom två månader...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att dom arbetar med det målet, men inget löfte.

Om dom däremot hade gått ut med ett officiellt pressmeddelande och lovat dyrt och heligt, ja då hade det inte vart något snack om saken.

 

Men återigen, artikelförfattaren behöver inte ljuga för att det ska kunna bli helt fel, räcker med att han missar / förvränger ett enda ord för att helt ändra betydelsen. Det händer väääldigt ofta i den snabba journalistiken...

Har du någon mer källa på att Telia har lovat mms inom två månader...?

 

Han skriver hela tiden att supporten på telia säger att appen är nära! Då säger jag såhär:

 

Supporten på telia säger att "appen dröjer på obestämd tid men att det är nära!"

 

Är du nöjd nu!? Är du inte det så ta din iPhone (utan MMS) och ring press-chefen himself och fråga vad som händer! Istället för att försöka starta någon låtsas-mob här på forumet och få en fotmassage bara för du är så duktig att skriva tusen inlägg att telia ljuger!

 

emelpee: aaa vet att appen inte behöver push, men jag skrev ju "funka som på andra mobiler" :)

Att både kunna maila till telefonnummer och skicka MMS via app hade varit fint :)

 

 

Förlåt kära iDoc men jag blir galen på dig! :irriteradtjej::bultandehjarta::totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker iaf, att artikeln kunde fått en uppföljare. Att supporten sa annat till dig är väl kul... Har inte sagt speciellt att Telia ljuger, du har gett intrycket av det... Jag litade på artikelförfattaren och Telias presschef, tydligen jättefel.... Jag tar lärdom och inte lita på något om iPhone som inte Igel har sagt :-D

 

Tyvärr hyser jag inte samma känslor för dig :P

 

Han skriver hela tiden att supporten på telia säger att appen är nära! Då säger jag såhär:

 

Supporten på telia säger att "appen dröjer på obestämd tid men att det är nära!"

 

Är du nöjd nu!? Är du inte det så ta din iPhone (utan MMS) och ring press-chefen himself och fråga vad som händer! Istället för att försöka starta någon låtsas-mob här på forumet och få en fotmassage bara för du är så duktig att skriva tusen inlägg att telia ljuger!

 

emelpee: aaa vet att appen inte behöver push, men jag skrev ju "funka som på andra mobiler" :)

Att både kunna maila till telefonnummer och skicka MMS via app hade varit fint :)

 

 

Förlåt kära iDoc men jag blir galen på dig! :irriteradtjej::bultandehjarta::totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nämde suporten en gång.... Lika lika fanatiskt att hävda det, nu bryr jag mig inte så mycket om er :-D

 

Jag tycker iaf, att artikeln kunde fått en uppföljare. Att supporten sa annat till dig är väl kul... Har inte sagt speciellt att Telia ljuger, du har gett intrycket av det... Jag litade på artikelförfattaren och Telias presschef, tydligen jättefel.... Jag tar lärdom och inte lita på något om iPhone som inte Igel har sagt :-D

 

Tyvärr hyser jag inte samma känslor för dig :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast programmet skulle ju fungera även utan push. Visst, man måste öppna programmet och själv kolla om man fått MMS men fungera skulle det ju göra.

 

Hade varit mer guld värt om de infört så man kunde maila sina MMS. Alltså att man mailar och det görs om till ett MMS. "Gratis" och fint för oss med fastpris, till skillnad från MMS som ju kostar skjortan.

Tre har väl den funktionen.

 

något jag missat? tell me more? (tre)

 

funkar det åt andra hållet?

 

tack på førhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arbetar hårt..... :-D

 

Att dom arbetar med det målet, men inget löfte.

Om dom däremot hade gått ut med ett officiellt pressmeddelande och lovat dyrt och heligt, ja då hade det inte vart något snack om saken.

 

Men återigen, artikelförfattaren behöver inte ljuga för att det ska kunna bli helt fel, räcker med att han missar / förvränger ett enda ord för att helt ändra betydelsen. Det händer väääldigt ofta i den snabba journalistiken...

Har du någon mer källa på att Telia har lovat mms inom två månader...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

något jag missat? tell me more? (tre)

 

funkar det åt andra hållet?

 

tack på førhand

 

tre har en funktion att man kan maila till typ 07xxxxxxxx@mms.tre.se (eller vad fan det är, använder det inte själv, sök forumet)

 

åt andra hållet fungerar det alltid, du kan alltid be dina kamrater att mms'a din mail !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla med Lilli & Sussi... De har superkoll

något jag missat? tell me more? (tre)

 

funkar det åt andra hållet?

 

tack på førhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näpp, Telia sa att de hade appen för MMS inom två månader, enligt artikeln, och nej jag uppmanar inte folk att jailbreaka, finns myriader som gjort det iaf.

 

Så eftersom det finns apps som fixar MMS, som tidigare sagts i den här träden *och* som redan fungerar med Telias, Telenors och Tele2's tjänster tyckte jag att och frågade om man kunde tolka den här fördröjningen som en slags legitimering av hackande, eftersom Telias support sagt att den är på G....

 

Rätta mig om jag har fel, Tela sa att de hade en MMS app inom 2 månader, runt 20e november 2008. Hur tolkar du det?

 

Jag tolkar det som en uppskattning, en förhoppning och en ungefärlig tidsangivelse inte som ett löfte. Till skillnad från dig så har jag inte fastnat i en "loop" där allt som står i tidningen är sanningen och inget annat än sanningen. Vidare så skrev jag inte att du uppmanat någon att "knäcka" sin telefon. Nu är det som inte kan läsa innantill, igen.

 

Det är uppenbart att du inte är förmögen att ta till dig förklaringarna till uttalandet, vad två månader faktiskt kan tänkas att innebära och alternativa tolkningar än din bokstavstrogna variant. Du har låst dig vid att två månader ska vara två månader. På dagen, timmen och sekunden. Allt annat är ett löftesbrott och till och med nu senast - falsk marknadsföring.

 

Det spelar ingen roll hur många som försöker förklara för dig att du nog tolkat artikeln, innehållet och uppgifterna lite väl hårt. Du står fast vid att två månader måste vara två månader. I din värld finns inte utrymme för nyanser, undertoner och uppskattningar. I din värld måste allt vara linjärt , korrekt och du kräver millimeterrättvisa. Jag tror att det är tämligen uppenbart vid det här laget att du helt enkelt inte kan släppa taget om din egen tolkning.

 

Lycka till i din tillvaro, säger jag och jag menar det verkligen men jag ser ingen anledning att försöka dra detta längre nu. Dina skygglappar tycks sitta lite för hårt, helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh mama....

 

Jag tolkar, vi har en färdig produkt, läs pressreleasen från företaget som fixar appen. Telias presschef eller innehållstjänster, Bengt Olsson tycker jag att man kunde få lite mer info om hur det går, en uppföljningsartikel som lugnar dig. Det finnas andra som tipsar om hack, jailbreak etc, jag frågade OM förseningen legitimerade ett ingrepp i telefonens mjukvara för att få tillgång till MMS. Hade räckt med ett nej, men icke då.... :-P

 

Jag tolkar det som en uppskattning, en förhoppning och en ungefärlig tidsangivelse inte som ett löfte. Till skillnad från dig så har jag inte fastnat i en "loop" där allt som står i tidningen är sanningen och inget annat än sanningen. Vidare så skrev jag inte att du uppmanat någon att "knäcka" sin telefon. Nu är det som inte kan läsa innantill, igen.

 

Det är uppenbart att du inte är förmögen att ta till dig förklaringarna till uttalandet, vad två månader faktiskt kan tänkas att innebära och alternativa tolkningar än din bokstavstrogna variant. Du har låst dig vid att två månader ska vara två månader. På dagen, timmen och sekunden. Allt annat är ett löftesbrott och till och med nu senast - falsk marknadsföring.

 

Det spelar ingen roll hur många som försöker förklara för dig att du nog tolkat artikeln, innehållet och uppgifterna lite väl hårt. Du står fast vid att två månader måste vara två månader. I din värld finns inte utrymme för nyanser, undertoner och uppskattningar. I din värld måste allt vara linjärt , korrekt och du kräver millimeterrättvisa. Jag tror att det är tämligen uppenbart vid det här laget att du helt enkelt inte kan släppa taget om din egen tolkning.

 

Lycka till i din tillvaro, säger jag och jag menar det verkligen men jag ser ingen anledning att försöka dra detta längre nu. Dina skygglappar tycks sitta lite för hårt, helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...