Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MMS till iPhone!


Clarice

Rekommendera Poster

Nu har det gjorts ett program som gör att man kan skicka MMS från iPhone. Att ta emot MMS går inte än men är, enligt rapport, under utveckling.

 

Här kan ni läsa mer:

http://www.modmyifone.com/forums/showthread.php?t=20096

 

På 99.se finns mer att läsa:

http://www.99.se/program-spel-foer-iphone/...-pa-iphone.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 88
  • Created
  • Senaste svar
FredrikBergstrom

Den har funnits ute ett tag, fungerar helt perfekt. Nu kan man skicka MMS också inte bara ta emot :D

 

iphone.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
Du menar väl att det bara går att skicka ännu!!?.

 

 

Nja, klart det går att ta emot :D Men inte med någon applikation. Hos operatören ställer man bara in att man vill ha kopior av inkommande MMS som e-post, har man den adressen man anger konfigurerad i Mail i iPhonen så får man dem direkt! (Okej, som snabbast kontrollerar telefonen nya mail var 15e minut)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig helt kokkobello - får MMS att funka med Telia, däremot så greppar jag inte hur man ställer in att Inkommande MMS - sänds som e-post.

 

Nån som vet?

 

Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
Känner mig helt kokkobello - får MMS att funka med Telia, däremot så greppar jag inte hur man ställer in att Inkommande MMS - sänds som e-post.

 

Nån som vet?

 

Martin

 

 

Du får logga in på mina sidor för ditt abonnemang eller kontakta operatörens kundtjänst. Där kan du ställa in/be om att få kopior av inkommande mms som e-post. Sedan konfigurerar du mail i iphonen med det e-postkontot, då kommer du få alla inkommande mms till din inkorg i iphonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för snabbt svar!

 

Har telia -och hittar ingen sån inställning under mina sidor - på telias kundtjänst hävdar man att detta inte är möjligt!

 

En annan grej - MMS står och sänder i evigheter....

Finns det en utbox, så att man kan se om de har gått iväg?

 

Inser att detta är klåparfrågor...men sån är jag!

 

Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
Hej och tack för snabbt svar!

 

Har telia -och hittar ingen sån inställning under mina sidor - på telias kundtjänst hävdar man att detta inte är möjligt!

 

En annan grej - MMS står och sänder i evigheter....

Finns det en utbox, så att man kan se om de har gått iväg?

 

Inser att detta är klåparfrågor...men sån är jag!

 

Martin

 

 

Hm verkar konstigt, jag vet att det går med både telenor och tele2.

 

Gällande att den bara står och sänder i evigheter så vet jag att det är ett problem för teliakunder. Använd inställningarna mmsc: mmss och proxy: 193.209.134.132:8080 så fungerar det även om du inte får det bekräftat. Låt den snurra i en minut, sedan an du avbryta genom att trycka på hemknappen.

 

Mvh

Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Vad ska man ha för mmsc och proxy för Telenor?? :huh:

 

ja jag skulle också vilja veta tack!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
ja jag skulle också vilja veta tack!!

 

mmsc: mms

Proxy: 172.030.253.241:8799

 

Fungerar fint för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som fått d att funka me tele2 ?? snacka också me kundtjänst o dem sa också att d inte va möjligt att få en kopia på inkommande mms

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...
Måste man ha en jailbreakad iPhone för det här? Samt finns det någon guide hur man fixar det? Vad är installern etc??? Jag känner inte för att pajja någonting, även om Telia fortfarande har 3 dagar på sig att fixxa en MMS app: http://macworld.idg.se/2.1038/1.193858/mac...mms-till-iphone

 

Ja du måste ha jailbreakad, när du jailbreakar får du cydia och installer (om du inte väljer bort något av dem). Där hittar du sedan Swirly.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du måste ha jailbreakad, när du jailbreakar får du cydia och installer (om du inte väljer bort något av dem). Där hittar du sedan Swirly.

 

En MMS app från telia kommer mycket snart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sades det i artikeln jag refererade till, 2 dagar kvar tills den är klar, om artikeln stämde......

 

En MMS app från telia kommer mycket snart
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som fått d att funka me tele2 ?? snacka också me kundtjänst o dem sa också att d inte va möjligt att få en kopia på inkommande mms

 

 

Bara bullshit eller okunnighet frpn tele2. Jag har det och fungerar perfekt. Inställingarna för MMS står på deras hemsida, använd det så fungerar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

simonschiller

"Enligt Bengt Olsson, informationschef för TeliaSoneras innehållstjänster, kommer man tillhandahålla MMS-funktionalitet för iPhone inom två månader. Dessutom kommer man lansera ett program som underlättar inloggningen på det trådlösa nätverket "

 

Två månader, inte 2 dagar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Enligt Bengt Olsson, informationschef för TeliaSoneras innehållstjänster, kommer man tillhandahålla MMS-funktionalitet för iPhone inom två månader. Dessutom kommer man lansera ett program som underlättar inloggningen på det trådlösa nätverket "

 

Två månader, inte 2 dagar!

 

...och det var 2 månader sen som det rapporterades, så det innebär att vi borde ha en app nu? eller... Litade inte på det då, och inte nu heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste man ha en jailbreakad iPhone för det här? Samt finns det någon guide hur man fixar det? Vad är installern etc??? Jag känner inte för att pajja någonting, även om Telia fortfarande har 3 dagar på sig att fixxa en MMS app: http://macworld.idg.se/2.1038/1.193858/mac...mms-till-iphone

 

2008-11-18 18:08 - MacWorld:

 

 

MacWorld avslöjar:....

Lite gammalt eller har jag missat något!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...