Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Cyberduck och iWeb


pastorbjorn

Rekommendera Poster

Hjälp!!

Helt nybörjare. Hur gör jag när jag har laddat ner Cyberduck. Jag klickar på ikonen och upp kommer programmet (som ett anteckningsblock.

Samtidigt har jag gjort en hemsida i iWeb och sparat den i en mapp. Och vad gör jag sen???

Förklara gärna så att en idiot förstår. Jag är prestigelös...:)

 

/Björn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ring ditt webbhotell eller logga in på deras webbsida. Ta reda på vad du har för FTP-adress och lösenord till den. Kör sedan igång Cyberduck och skriv in Ftp-adressen och lösenordet i inställningarna för det. Sedan kan du bara dra och släppa innehållet i din iWeb-mapp som skapats på din hårddisk. När Cyberduck har laddat upp allt får du ett klartecken. Sedan ska din sida funka. Men det bygger ju på att du har registrerat en domän och att du har ett webbhotell, till exempel Loopia (som jag själv använder till min sida: www.tbfoto.se )

 

Har du ingen domän och webbhotell kan du ändå publicera din webplats, till exempel med .Mac som kostar c:a 900 kr/år. Då kan du dessutom publicera inifrån iWeb med en knapp och du slipper böket med Cyberduck. Kruxet är bara att .Mac går rätt långsamt, och de som tittar på din sida får ingen optimal upplevelse av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...