Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

1.1.3 är d sant!?


hultberg

Rekommendera Poster

Stämmer rykten om en 1.1.3a e på g.... d skulle va sjuuukt najs om man då kan låsa upp 1.1.2orna mha av d saknade filerna...;)

 

wowawiiwa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det va en s.k vän som viskade det i mitt öra.... läste även en tråd på ifun.se där han skrev ngt om 1.1.3....

men vem vet....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver inte den, har en väl fungerande 1.1.1 :)

 

Men självklart kommer det en final lösning på 1.1.2an med och då lovar jag hjälpa dig låsa upp.. för en tusing eller tre. *skojjar alltså*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är de väl inte säkert att de går att låsa upp 1.1.2:orna bara för att de kommer en ny uppdatering, för så länge den inte innehåller nån upgradering av basebandet (rätta mig om jag har fel) så hjälper inte uppgraderingen för dom som sitter på en iPhone med 1.1.2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är de väl inte säkert att de går att låsa upp 1.1.2:orna bara för att de kommer en ny uppdatering, för så länge den inte innehåller nån upgradering av basebandet (rätta mig om jag har fel) så hjälper inte uppgraderingen för dom som sitter på en iPhone med 1.1.2

Sant, men samtidigt så tror jag chansen är hyggligt stor att Apple när dom ändå ska släppa en ny FW passar på att dra åt remmen ännu hårdare mot framtida försök att hacka nallarna genom att helt enkelt dra på en ny baseband också. Så får det "kosta dom ett antal upplåsta 1.1.2or" men samtidigt säkra de nya. Ooooliiiidligt spännande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant, men samtidigt så tror jag chansen är hyggligt stor att Apple när dom ändå ska släppa en ny FW passar på att dra åt remmen ännu hårdare mot framtida försök att hacka nallarna genom att helt enkelt dra på en ny baseband också. Så får det "kosta dom ett antal upplåsta 1.1.2or" men samtidigt säkra de nya. Ooooliiiidligt spännande.

 

Jaa de låter ju visserligen ganska rimligt. Sen har de ju snackats mkt om att sms och telefon application crashar mkt och en baseband uppgradering kanske är ändå sättet att lösa problemet.

 

Hade ju onekligen varit najs med en lösning så man kan använda iPhonen även när man är i sverige, jag hoppas ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaa de låter ju visserligen ganska rimligt. Sen har de ju snackats mkt om att sms och telefon application crashar mkt och en baseband uppgradering kanske är ändå sättet att lösa problemet.

 

Hade ju onekligen varit najs med en lösning så man kan använda iPhonen även när man är i sverige, jag hoppas ;)

 

Att telefon och sms kraschar har ju inget med basebandet att göra. Är ju bara att fixa till AppSupport filen och lägga till sverige så telefonen vet hur ett svenskt telefonnummer ser ut så funkar ju allt perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att telefon och sms kraschar har ju inget med basebandet att göra. Är ju bara att fixa till AppSupport filen och lägga till sverige så telefonen vet hur ett svenskt telefonnummer ser ut så funkar ju allt perfekt.

 

Jaha, där ser man, jag använder inte min iphone i sverige så jag har inte riktigt satt mig in i de där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att telefon och sms kraschar har ju inget med basebandet att göra. Är ju bara att fixa till AppSupport filen och lägga till sverige så telefonen vet hur ett svenskt telefonnummer ser ut så funkar ju allt perfekt.

 

Jag har en 1.1.1-lur och har ibland upplevt att SMS-funktionen "hängt" sig mitt i en sändning av ett nytt SMS; kan du beskriva hur man går tillväga att fixa AppSupport-filen som du nämne?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...