Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Get rid of reflection


axelhofmann

Rekommendera Poster

hej folks, Tog bort en del filer i dock-mappen idag och fick den att se grym ut, helt genomskinlig och jävligt najs.

post-15860-1196944929.jpg

Gött tänkte jag, men så är det en sak som jag blir ledsen på. Den satans reflektionen är kvar, så när ett fönster kommer för nära så ser det inte sådär snyggt ut ... Kolla lixom..

post-15860-1196945084.jpg

 

Vilken fil i den mappen som min finder visar, alltså dock mappen, skall jag ta bort för att bli av med reflektionerna? Eller löser jag detta på ett annat sätt? Hur? Vill att det skall se ut som på bild ett, gillar att programmen har en spegelbild av sig själva under, men inte att fönstren skall ha det då de kommer för nära docken. Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej folks, Tog bort en del filer i dock-mappen idag och fick den att se grym ut, helt genomskinlig och jävligt najs.

post-15860-1196944929.jpg

Gött tänkte jag, men så är det en sak som jag blir ledsen på. Den satans reflektionen är kvar, så när ett fönster kommer för nära så ser det inte sådär snyggt ut ... Kolla lixom..

post-15860-1196945084.jpg

 

Vilken fil i den mappen som min finder visar, alltså dock mappen, skall jag ta bort för att bli av med reflektionerna? Eller löser jag detta på ett annat sätt? Hur? Vill att det skall se ut som på bild ett, gillar att programmen har en spegelbild av sig själva under, men inte att fönstren skall ha det då de kommer för nära docken. Tack på förhand.

 

Jag har exakt samma problem.. tar man bort bilderna för dockan så blir den genomskilig men då får man denna jobbiga spegeleffekt.. Har inte hittat nån lösning än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh, det är ju precis så jag vill ha det! Bort med bakgrunden men behåll reflektionen! Vilka filer är det som ska väck varifrån, och vilka ska var kvar! Skulle vara väldigt glad om ni hjälpte mig!

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir ju dock inte av med den satans reflektionen ändå! Ingen som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Potato head
Blir ju dock inte av med den satans reflektionen ändå! Ingen som vet?

Opaciteten på scurve-filen bestämmer reflektionen. 100% transparens = 100% reflektion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fasen, jag droppade in här bara, om jag har förstått det rätt så funkar det även i Tiger? Jag ska testa tror jag, verkar fett skönt att inte det "skumma vita skenet" bakom alla apps. :P grymt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fasen, jag droppade in här bara, om jag har förstått det rätt så funkar det även i Tiger? Jag ska testa tror jag, verkar fett skönt att inte det "skumma vita skenet" bakom alla apps. :P grymt!

 

Jag glömde fråga vad mappen heter, för jag pallar verkligen inte att leta hela kvällen :P Någon som kan äpple-c:a och äpple-v:a namnet? haha tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Opaciteten på scurve-filen bestämmer reflektionen. 100% transparens = 100% reflektion.

 

Va? nej? vad snackar du om? har ju tillcohmed tagit bort scurvefilerna. asså, inte felektionerna under appsen, det vill jag ha kvar, de är ju när ett fönster närmar sig docken som det blir en ful reflektion som jag inte vill ha. Lösning på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Potato head
Va? nej?

Va? Ja? jo... Eh?

vad snackar du om? har ju tillcohmed tagit bort scurvefilerna.

Vill du att jag ska förklara nogrannare eller tror du inte bara på det jag säger? Att du "t.o.m" tagit bort filerna är ju inte bättre. Att de inte finns innebär samma som 100% transparens, alltså 100% reflektion.

asså, inte felektionerna under appsen, det vill jag ha kvar, de är ju när ett fönster närmar sig docken som det blir en ful reflektion som jag inte vill ha. Lösning på det?

Nej, så vitt jag vet finns det bara en sorts reflektion, och den gäller för både ikoner och fönster. Jag kan dock ha fel, så kolla du vidare. Förklarade bara i förra inlägget hur det fungerade, kopplingen mellan transparens och reflektion, men i fortsättningen ska jag försöka komma ihåg att enbart försöka hjälpa till om jag har hela lösningen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer jag med den lättaste och _bästa_ lösningen.

 

Ladda ner "Deeper" från skaparna av OnyX, funkar för Leopard, under Dock väljer ni bort "... with mirror effect"...

 

Tacka mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...