Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vågar man köpa iMac?


Byggarebob

Rekommendera Poster

Funderar på att köpa en 20" eller 24" iMac men efter att ha läst på en del forum, inkl. detta, så vet jag inte riktigt om jag vågar eftersom jag varken har tid eller lust att köpa mig problem :)

 

Vad är era åsikter, är det någorlunda säkert att köpa en iMac idag eller bör man vänta till man kommit tillrätta med problemen? (tänker på diverse reboots och hängningar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För varje missnöjd postare på ett publikt forum finns det tusentals nöjda användare.

 

Vilket märke du än köper av en någorlunda avancerad apparat (inte bara datorer) så löper du en liten risk att få en apparat som inte fungerar. Skulle tro att Apple och deras datorer är varken bättre eller sämre än någon annan (välkänd) tillverkare.

 

Så köp du!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För varje missnöjd postare på ett publikt forum finns det tusentals nöjda användare.

 

Vilket märke du än köper av en någorlunda avancerad apparat (inte bara datorer) så löper du en liten risk att få en apparat som inte fungerar. Skulle tro att Apple och deras datorer är varken bättre eller sämre än någon annan (välkänd) tillverkare.

 

Så köp du!

 

Faktiskt Telly82....

Det finns undersökningar som visar på att Apple är pålitligare än andra datormärken...

 

Om det sedan är grundande för ett beslut att välja mellan olika märken så är det.... Ofta väljer man efter vad kompisarna har för datorer!!!

 

 

Hoppsan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julle_ironrose

köpte en 24" med 2,8 för en månad sedan. Hade en gammal ibook typ dasslock med OS 9.1. Det var bara jag i familjen som använde den.

Nu står PC -burkarna avstängda för ALLA vill använda macen. Har inte haft mer än en hängning- och det var före leopard uppdaterades. Sedan dess har allt bara fungerat.

Kör även VISTA på den - bara för att någon vill spela rollercoaster tycoon.

Har airport extreme och det flyter på bra!

nintendo wii funkar ihop med extreme också...

Har aldrig varit så nöjd med ett datorköp.

Ett minus - min canonskrivare funkar inte med leopard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har den sista vita imacen, och jag har aldrig varit mer nöjd med en datorn än vad jag är med den!

Den bästa dator jag kört, så tveka inte på att köpa dig en mac, det kommer du nog inte att ångra... jag kommer i alla fall aldrig att köpa mig en windows maskin igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, alltså jag har haft en drös med Mac:ar redan men jag funderar på att köpa en alu iMac till företaget.

 

Eftersom jag läst att många haft problem med omstarter och hängningar så verkar det vara ett generellt fel, och det verkar som att det var de första sändningarna av alu iMac som strulade.

 

Nåja, hoppas att man kommit till rätta med det hela.

 

Idag bär det iväg till butiken och jag kommer att inhandla ett testexemplar dvs. minstingen av iMac:arna. Blir nog en 1 eller 2GB minnesmodul också!

 

Jag köper iMac:en enbart för att det är en allt-i-ett-datorn, tyvärr så måste jag köra XP eftersom mjukvaran till vår bransch inte finns för Mac :(

 

Hur stor är sannolikheten att jag får en iMac med 10.5, någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMac 24" Aluminium funkar perfekt för mig, jag har inte haft några problem alls. Jag ser bara till att checka alla system relaterade uppdateringar så jag vet att de inte gör något dumt. Oftast så skriver macworld eller macfixit något om det efter några dagar.

 

Det har definitivt varit mitt bästa köp någonsin ;).

 

Och som sagt över, glöm inte bort att människor går endast till forum för att klaga över problem så det är lätt att glömma bort de andra 95% som är nöjda med sina maskiner. ;)

 

Om du har frågor så är det bara att skicka ett pm :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, alltså jag har haft en drös med Mac:ar redan men jag funderar på att köpa en alu iMac till företaget.

 

Eftersom jag läst att många haft problem med omstarter och hängningar så verkar det vara ett generellt fel, och det verkar som att det var de första sändningarna av alu iMac som strulade.

 

Nåja, hoppas att man kommit till rätta med det hela.

 

Idag bär det iväg till butiken och jag kommer att inhandla ett testexemplar dvs. minstingen av iMac:arna. Blir nog en 1 eller 2GB minnesmodul också!

 

Jag köper iMac:en enbart för att det är en allt-i-ett-datorn, tyvärr så måste jag köra XP eftersom mjukvaran till vår bransch inte finns för Mac :(

 

Hur stor är sannolikheten att jag får en iMac med 10.5, någon som vet?

 

Det är nog 100% säkert att du får en iMac med 10.5, de skeppas med Leopard nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog 100% säkert att du får en iMac med 10.5, de skeppas med Leopard nu.

...I varje fall om de inte lurar på dig en gammal hyllvärmare.

Fråga vad som ingår!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sålde min stora PowerMac G5 och skärm, köpte en Alu iMac 20 inch och är helnöjd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft min 20" Alu iMac i någon månad nu. Hade lite strul i början med Tiger men efter Leoparden flyter den på hur bra som helst. Bästa datorn jag ägt.

 

/r

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sitter jag då på min nya iMac.

 

10.5 var inte förinstallerat men jag fick med en "CPU Drop-in DVD". Det tog eeeevigheter att installera Leopard, tog nästan 90 minuter!!! Jag gjorde iofs en ren installation och ingen uppdatering.

 

Ta i trä... Allting fungerar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...