Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stickprov ska tas på min arbetsplats


Edv790

Rekommendera Poster

Tycker det e förbaskat konstigt att torrent-snack är otillåtet, medan såna här trådar är helt accepterade av så pass många..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han bara är inne någon enstaka gång tvivlar jag på att arbetsgivaren bryr sig särskilt. Men om han är inne på förbjudna sidor kanske 1-2h per dag under arbetstid? Det blir över hundra spänn om dagen han får för att leka.

OCH är det något att gråta över? Det kanske t.o.m höjer hans effektivitet resterande timmar, vilket kanske genererar mer än hundra spänn (spekulationer)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jävlar det är ju skrämmande vad många misstänksamma moraltanter det finns här...

Han frågade efter hjälp inte en predikan, sköt ert eget för fan om ni inte vill hjälpa honom. För övrigt kan man ju fråga sig vad alla andra här på forumet gör mellan 9-17. Är ni arbetslösa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OCH är det något att gråta över? Det kanske t.o.m höjer hans effektivitet resterande timmar, vilket kanske genererar mer än hundra spänn (spekulationer)!

 

 

Pengar som arbetsgivaren kunde sparat, cirka:

 

120kr/dag

600/vecka

2400/månad

28 800/år

 

16h per dag jobbar han inte, varför kan han inte ägna sig åt sånt på den tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jävlar det är ju skrämmande vad många misstänksamma moraltanter det finns här...

Han frågade efter hjälp inte en predikan, sköt ert eget för fan om ni inte vill hjälpa honom. För övrigt kan man ju fråga sig vad alla andra här på forumet gör mellan 9-17. Är ni arbetslösa?

 

 

 

Jag pluggar motsvarade 1,5 heltidstjänster, utövar sport på elitnivå osv.. Vad gör du själv?

 

Är ingen moraltant, men regler är till för att följas..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pengar som arbetsgivaren kunde sparat, cirka:

 

120kr/dag

600/vecka

2400/månad

28 800/år

 

16h per dag jobbar han inte, varför kan han inte ägna sig åt sånt på den tiden?

Fortfarande spekulationer! Han kanske "gjorde det" på sin rast? Tänk vad mycket du hade kunnat tjäna på att äta hundmat varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pluggar motsvarade 1,5 heltidstjänst, utövar sport på elitnivå osv.. Vad gör du själv?

 

Är ingen moraltant, men regler är till för att följas..

 

Jobbar, 8-10 timmar om dagen och surfar bäst fan jag vill. Jag har ingen efterbliven dregelsjuk chef som hänger över min axel och vill ta prover. Jag får jobbet gjort. Jag tjänar pengar, åt mig själv och åt mitt företag, samtidigt som jag kallar dig moralkärring. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande spekulationer! Han kanske "gjorde det" på sin rast? Tänk vad mycket du hade kunnat tjäna på att äta hundmat varje dag.

 

 

Klart det är spekulationer, kom du på det alldeles själv? Känner inte killen och kan därför inte säga att han gjort ditten eller datten.

 

En följdfråga till er alla, VARFÖR anser ni det är ok att surfa på arbetstid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det är spekulationer, kom du på det alldeles själv? Känner inte killen och kan därför inte säga att han gjort ditten eller datten.

 

En följd fråga till er alla, VARFÖR anser ni det är ok att surfa på arbetstid?

Vi vet inte om det var på arbtid! Datorn står väl kvar på rast också? Som Ardri skrev så går det kombinera effektivitet med ett visst mått av "micropauser". Eget ansvar inte nått jävla millimetertänkande förespråkar jag. Jag sköter mitt jobb samtidigt som jag kanske t.ex kollar in på detta MoralWorld forum. Världen är inte svart-vit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eget ansvar inte nått jävla millimetertänkande förespråkar jag. Jag sköter mitt jobb samtidigt som jag kanske t.ex kollar in på detta MoralWorld forum. Världen är inte svart-vit.

 

Exakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det är spekulationer, kom du på det alldeles själv?

Nej jag kan inte ta åt mig äran för det, jag ringde faktiskt en viss allvetande moderator (inget namn ;)) på detta forum och kollade och han kunde svara på det för han tyckte inte det var moraliskt fel.

God jul :jultomte:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi vet inte om det var på arbtid! Datorn står väl kvar på rast också? Som Ardri skrev så går det kombinera effektivitet med ett visst mått av "micropauser". Eget ansvar inte nått jävla millimetertänkande förespråkar jag. Jag sköter mitt jobb samtidigt som jag kanske t.ex kollar in på detta MoralWorld forum. Världen är inte svart-vit.

 

 

No shit?! Som jag har sagt två gånger innan, jag tror inte arbetsgivaren bryr sig om han skulle göra det med måtta.. Uttryckt med tillräckligt nu eller ska jag skriva det fler gånger?

 

Arbetsgivaren får väl göra en individuell utvärdering, har han skött sitt jobb och är produktiv så finns det ingen anledning att avskeda honom fast han surfar på arbetstid. Är han däremot en slacker som inte sköter sina uppgifter pga surfandet så får han skylla sig själv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No shit?! Som jag har sagt två gånger innan, jag tror inte arbetsgivaren bryr sig om han skulle göra det med måtta.. Uttryckt med tillräckligt nu eller ska jag skriva det fler gånger?

 

Arbetsgivaren får väl göra en individuell utvärdering, har han skött sitt jobb och är produktiv så finns det ingen anledning att avskeda honom fast han surfar på arbetstid. Är han däremot en slacker som inte sköter sina uppgifter pga surfandet så får han skylla sig själv..

 

Grejen är att det är inte upp till dig att göra den bedömningen eller ens uppmuntra hans chef till att göra det. Han bad om hjälp och fick en predikan. Du är en 17-årig pojke på ett datorforum. Inte hans chef. Låt det vara. Varför börja prata om slackers och folk som inte sköter sina jobb? Varför efterlysa en undersökning av vilka som tycker det är ok att surfa på arbetstid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

surfar titt som tätt emellan jag skriver ordrar. 5-10 minuter surfning då och då är utmärkt att rensa huvudet med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är att det är inte upp till dig att göra den bedömningen eller ens uppmuntra hans chef till att göra det. Han bad om hjälp och fick en predikan. Du är en 17-årig pojke på ett datorforum. Inte hans chef. Låt det vara. Varför börja prata om slackers och folk som inte sköter sina jobb? Varför efterlysa en undersökning av vilka som tycker det är ok att surfa på arbetstid?

 

 

 

Ska jag låta det vara? Första jag skrev var att jag höll med Poca och direkt började flera hugga efter mig som rabiessmittade hundar.. Hade ingen som helst avsikt att börja spekulera och argumentera om hur han är som person och arbetare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag låta det vara? Första jag skrev var att jag höll med Poca och direkt började flera hugga efter mig som rabiessmittade hundar.. Hade ingen som helst avsikt att börja spekulera och argumentera om hur han är som person och arbetare..

 

Men det var ju det du gjorde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjat bli hetsig stämning i denna tråden, & svar har redan getts. :byrakrat:

 

Ska vi stänga tråden och återgå till ett trevligt forum? ^_^

 

//Rickard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No shit?! Som jag har sagt två gånger innan, jag tror inte arbetsgivaren bryr sig om han skulle göra det med måtta.. Uttryckt med tillräckligt nu eller ska jag skriva det fler gånger?

 

Arbetsgivaren får väl göra en individuell utvärdering, har han skött sitt jobb och är produktiv så finns det ingen anledning att avskeda honom fast han surfar på arbetstid. Är han däremot en slacker som inte sköter sina uppgifter pga surfandet så får han skylla sig själv..

Skriv det hur många ggr du vill. Ja vet du kan starta en ny tråd och skriva det i all oändlighet.

 

Det du glömmer i ekvationen är vad du skrev innan "Men om han är inne på förbjudna sidor".

 

Kanske du skulle jobba några år och få lite erfarenhet innan du uttalar dig och blir tyken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjat bli hetsig stämning i denna tråden, & svar har redan getts. :byrakrat:

 

Ska vi stänga tråden och återgå till ett trevligt forum? ^_^

 

//Rickard

 

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!! :borstatanderna::propellerbaver::detvarintejag::utskallning::crossfingers::borstatanderna::irriteradtjej::bultandehjarta::chockadskeptisk::bultandehjarta::irriteradtjej::stjarnsmall::armskeptisk::totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det var ju det du gjorde?

 

Tvättstugepoliser som dig och Poca finns överallt. Ni behöver inte svara alls. Varför skriva: "jag tänker inte tala om det för dig" ?

 

 

Om killen surfat barnporr så sparka honom men om det är lite oskyldigt facebookande och youtube-flams så ska han inte behöva förlora jobbet. Om ni inte vill hjälpa honom så är det ok men ni behöver inte skriva skit som att han inte sköter sitt jobb. Det är lågt.

 

 

Där har du anledningen. Vill du fortsätta diskutera om vem som gjorde vad och varför kan du skicka ett pm, behöver inte förpesta det här tråden ännu mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där har du anledningen. Vill du fortsätta diskutera om vem som gjorde vad och varför kan du skicka ett pm, behöver inte förpesta det här tråden ännu mer.

 

Anledningen till att du skrev vad du sa att du inte hade skrivit alltså. Snyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.


×
×
  • Skapa nytt...