Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stickprov ska tas på min arbetsplats


Edv790

Rekommendera Poster

HEj, dom ska ha stickprov på våran arbetsplats och dom ska kolla om vi har gjort olagligheter eller sitter och lirar spel på arbetstid. någon som vet hur dom gör det och hur man gör så dom inte kan kolla typ någonslags historik om vilken tidpunkt jag gör vad?

 

Eller någon som vet hur dom bär sig åt? kan dom kolla Borttagna filer? kan dom kolla vilken tidpunkt jag vart på vissa internetspel?

 

Mvh// Charlie ( Edv790 har inte startat denna tråden)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redigerade din intetsägade rubrik (stikprov)

 

Hur de gör vid kontroll tänker jag inte upplysa :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEj, dom ska ha stickprov på våran arbetsplats och dom ska kolla om vi har gjort olagligheter eller sitter och lirar spel på arbetstid. någon som vet hur dom gör det och hur man gör så dom inte kan kolla typ någonslags historik om vilken tidpunkt jag gör vad?

 

Eller någon som vet hur dom bär sig åt? kan dom kolla Borttagna filer? kan dom kolla vilken tidpunkt jag vart på vissa internetspel?

 

Mvh// Charlie ( Edv790 har inte startat denna tråden)

 

Du kan vara lugn,allt finns kvar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur de gör vid kontroll tänker jag inte upplysa :P

Bussigt.

Varför vill du inte tala om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redigerade din intetsägade rubrik (stikprov)

 

Hur de gör vid kontroll tänker jag inte upplysa :P

 

Först dissar du stackarn för hans stavning och inte heller vill du hjälpa honom. Fan ska du ens skriva för då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bussigt.

Varför vill du inte tala om det?

 

Av den enkla anledningen att han inte har en aning om hur sånt där fungerar. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stavningen var fel, rubriken sa ingenting..därför justerade jag den.

 

Varför skulle jag upplysa om hur vi kollade på vårt jobb..

Var inte alls kul att få komma till insikt om vilka böjelser en del människor hade...

Skrev hade, för de jobbar inte kvar efter avslöjandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla kan ingen förklara hur dom ska göra detta! är skitskrajj. Jag tycker det verkar som en omöjlighet, hur ska dom kunna se vad jag gjorde vid det klockslaget? kan dom se vilka internet sidor jag vart inne på om jag tagit bort cookies osv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla kan ingen förklara hur dom ska göra detta! är skitskrajj. Jag tycker det verkar som en omöjlighet, hur ska dom kunna se vad jag gjorde vid det klockslaget? kan dom se vilka internet sidor jag vart inne på om jag tagit bort cookies osv!

 

Ja det kan dom se...

 

Alltså, du kan eg. inte lokalt radera grejer från din maskin och hoppas på att det inte fastnat någon annanstans. Du är nog ganska rökt tyvärr.

 

Var försiktig med var du surfar på arbetstid.

 

Hoppas det löser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redigerade din intetsägade rubrik (stikprov)

 

Hur de gör vid kontroll tänker jag inte upplysa

 

Då räcker det väl att du skriver att du har ändrat rubrik. Varför lägga till "tänker jag inte svara på"? Coolt att strö salt i såren. Besserwisser varning! :respekt::chockadskeptisk::behave::hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilken sketen arbetsplats, bli misstänkt o undersökt på arbetstid, va är det för något skit, byt jobb!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av vilken anledning skulle Poca skriva hur man gör? Har killen ifråga inte skött sitt jobb och varit på otillåtna sidor får han väl ta sitt straff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av vilken anledning skulle Poca skriva hur man gör? Har killen ifråga inte skött sitt jobb och varit på otillåtna sidor får han väl ta sitt straff?

 

Tvättstugepoliser som dig och Poca finns överallt. Ni behöver inte svara alls. Varför skriva: "jag tänker inte tala om det för dig" ?

 

 

Om killen surfat barnporr så sparka honom men om det är lite oskyldigt facebookande och youtube-flams så ska han inte behöva förlora jobbet. Om ni inte vill hjälpa honom så är det ok men ni behöver inte skriva skit som att han inte sköter sitt jobb. Det är lågt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Ha ha!!! skulle dom göra stickprov på mig skulle dom se forum.macworld.se i majoritet...

 

 

 

 

När jag tänker efter nog fan forumet det enda som jag kan surfa på... allt annat är blockat via saint-gobains server i frankrike.

Jag blev mycket förundrad när det nya systemet sattes igång och expressen & aftonbladet var blockade pågrund av adult material och nudity... Sen dess har dom blivit godkända dock, även fast det första intrycket stämde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av vilken anledning skulle Poca skriva hur man gör? Har killen ifråga inte skött sitt jobb och varit på otillåtna sidor får han väl ta sitt straff?

 

Jo, så kan man ju resonera, men då kan vi ju lägga ned forumet. "Har killen pillat med grejor i datorn han inte begriper sig på så får han väl stå sitt kast"..."Har du inte skött underhåll och backup ska du inte komma här och gnälla..." :huh:

Varför automatiskt ta arbetsgivarens parti? De kanske inte alls letar barnporr, de kanske söker efter folk med "fel" politisk färg? Inte alls osannolikt i dessa dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker ur arbetsgivarsynpunkt att det är värdefullt att samla sådan information då man därefter kan se om lönen bör dras av eller ej.

 

Dock så tycker jag att integriteten på individen kränks lite och att man istället kan upplysa folk om att inte surfa på sådanna hemsidor under arbetstid, utan under lunchen eller annat.

 

Det är synd att vissa surfar på facebook och minskar sin prestationsförmåga då arbetsgivaren betalar för hans timmlön då han arbetar och inte surfar privat.

 

Mvh

Mythrider

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvättstugepoliser som dig och Poca finns överallt. Ni behöver inte svara alls. Varför skriva: "jag tänker inte tala om det för dig" ?

Om killen surfat barnporr så sparka honom men om det är lite oskyldigt facebookande och youtube-flams så ska han inte behöva förlora jobbet. Om ni inte vill hjälpa honom så är det ok men ni behöver inte skriva skit som att han inte sköter sitt jobb. Det är lågt.

 

 

Om han sköter sitt jobb finns det inget att oroa sig för eller? Säger nu inte är det är så, men hur vet du att han exempelvis inte hållt på med barnporr eller liknande? Är det måttligt med facebookande och YT-flams så betvivlar jag att han skulle få sparken.

 

Kalla mig strikt eller tvättstugepolis, men jag tycker inte att han ska leka på arbetstid. Arbetsgivaren betalar för hans arbete och då ska han inte behöva oroa sig för att personen i fråga lekar på Facebook eller YT hela dagarna. Vill han leka kan han väl göra det på sin lunch eller raster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvättstugepoliser som dig och Poca finns överallt. Ni behöver inte svara alls. Varför skriva: "jag tänker inte tala om det för dig" ?

Om killen surfat barnporr så sparka honom men om det är lite oskyldigt facebookande och youtube-flams så ska han inte behöva förlora jobbet. Om ni inte vill hjälpa honom så är det ok men ni behöver inte skriva skit som att han inte sköter sitt jobb. Det är lågt.

:yeahbaby:

 

-Man dömer andra efter sin egna moral-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske har missuppfattat hur sådant fungerar, men har han tankat barnporr/youtubat så kan det finnas registrerat i nätverket oavsett om han förintar sin arbetsdator eller ej??? Om man nu inte kör via proxy och med kryptering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han sköter sitt jobb finns det inget att oroa sig för eller? Säger nu inte är det är så, men hur vet du att han exempelvis inte hållt på med barnporr eller liknande? Är det måttligt med facebookande och YT-flams så betvivlar jag att han skulle få sparken.

 

Kalla mig strikt eller tvättstugepolis, men jag tycker inte att han ska leka på arbetstid. Arbetsgivaren betalar för hans arbete och då ska han inte behöva oroa sig för att personen i fråga lekar på Facebook eller YT hela dagarna. Vill han leka kan han väl göra det på sin lunch eller raster.

Kanske varit på torrentsidor, MacWorlds forum eller bettingsidor t.ex. Är väl inte riktigt i dignitet med barnporr?

Om Poca inte ville svara så hade han kunnat undvika att skriva mer än att han hade ändrat rubrik, eller?

 

 

(Börjar det bli ett forum med moralpanik här) Retorisk fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, så kan man ju resonera, men då kan vi ju lägga ned forumet. "Har killen pillat med grejor i datorn han inte begriper sig på så får han väl stå sitt kast"..."Har du inte skött underhåll och backup ska du inte komma här och gnälla..." :huh:

Varför automatiskt ta arbetsgivarens parti? De kanske inte alls letar barnporr, de kanske söker efter folk med "fel" politisk färg? Inte alls osannolikt i dessa dagar.

 

 

Första stycket begriper jag inte vad du vill ha fram?

 

Andra stycket, tjena konspirationsteoretiker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske varit på torrentsidor, MacWorlds forum eller bettingsidor t.ex. Är väl inte riktigt i dignitet med barnporr?

Om Poca inte ville svara så hade han kunnat undvika att skriva mer än att han hade ändrat rubrik, eller?

(Börjar det bli ett forum med moralpanik här) Retorisk fråga.

 

 

Om han bara är inne någon enstaka gång tvivlar jag på att arbetsgivaren bryr sig särskilt. Men om han är inne på förbjudna sidor kanske 1-2h per dag under arbetstid? Det blir över hundra spänn om dagen han får för att leka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På de flesta arbetsplatser kan din arbetsgivare se varenda knapptryckning du gjort som inloggad på ditt användarkonto. Det innefattar alltså inte bara vad du surfat/spelat/chattat utan även hur du använt din arbetsplats lokala eller ClientServer program - allt! Självklart loggas det även om du försökt städa efter dig - historiken sparas inte bara i din dator om du jobbar via nätverk!

 

 

Så det kan vara bra att ha tillgång till chefens, IT-ansvarigs eller någon annan persons lösen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gabriel.fjellander

Eller så sköter man sitt jobb som man ska? Det funkar minst lika bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.


×
×
  • Skapa nytt...