Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Time Machine, är det något att komma med?


DruttenSE

Rekommendera Poster

Hej

Jag har haft en 160 gb hd sittande som time machin men frågan är om jag inte ska stänga av den funktion eftersom den inte täcker min bildmappar som ligger på en server.

 

De känns lite onödigt att ha hårddisken hängande, jag ska förklara.

Här så fick jag inte Imvoie 08 fungera som jag ville så då installera jag Imovie06 istället men när jag skulle gå tillbaka så gick inte det.

Jag trode att den skulle funka som xp systemåterställning men inte då utan den verkar mera riktad på bilder,dokument, m.m. men inte system.

Sedan tror jag nog att den här funktionen är mera riktad till dom som har barn eller tonåringar samt andra person som ibland inte vet vad dom gör. :whistling:

 

Jag kan använda HD som extra utrymme istället.

 

Är jag ensam med den upplevelse eller är det flera har samma erfarnhet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har haft en 160 gb hd sittande som time machin men frågan är om jag inte ska stänga av den funktion eftersom den inte täcker min bildmappar som ligger på en server.

 

De känns lite onödigt att ha hårddisken hängande, jag ska förklara.

Här så fick jag inte Imvoie 08 fungera som jag ville så då installera jag Imovie06 istället men när jag skulle gå tillbaka så gick inte det.

Jag trode att den skulle funka som xp systemåterställning men inte då utan den verkar mera riktad på bilder,dokument, m.m. men inte system.

Sedan tror jag nog att den här funktionen är mera riktad till dom som har barn eller tonåringar samt andra person som ibland inte vet vad dom gör. :whistling:

 

Jag kan använda HD som extra utrymme istället.

 

Är jag ensam med den upplevelse eller är det flera har samma erfarnhet?

TM är bara ett vanligt back up-program med snyggt interface.

Att man inte kan backa upp via nätverket är som ett skämt.

Använd istället Retrospect.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte helt nöjd med TM, det är för simpelt med för få möjligheter och stundtals kan det få datorn att gå på knäna varpå omstart är det enda som hjälper.

 

Nä.. jag väntar bara på att SuperDuper kommer i uppdaterad version för Leopard så handlar jag den istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

systemet kan du inte backa upp i timemacine men däremot program vad jag vet, så det borde fungerat med lite dra och släppa filer på olika ställen. men onödig med jobb.

man kan ha både imovie 08 och 06 på datorn. installerar man 08 så lägger den 06 i en mapp som heter "iMovie (tidigare version)"

så instalera iMovie 08 från skivan igen.

 

tycker time machine är ett praktiskt och snyggt program. du kommer nog snart att bli kär i det du med. men tills den klarar att backuppa från närverk så får du hitta en annan lösning för bilderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Summan av vad jag förstår så om man har kolla vad man gör och lägger grejer samt är säker när man raderar så behöver man inte TM.

 

För att backup mail. kontakter och sådant så kan man använda .Mac eller Retrospect för har man som jag inga barn och själv är herre över datorn så har man någon koll vad man gör.

 

De här betyder alltså att jag stänger av TM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...