Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hårdvaru uppdateringar på iMAC Alu?


dima

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har varit medlem här ett litet tag ja ända sen jag såg den nya iMACen blev jag bara förälskad i den det var verkligen kärlek vid första ögonkastet :bultandehjarta: . Så jag började söka runt lite efter information och hamnade på detta forum direkt. Men det har ju varit lite strul med skärma och lite annat så det har inte blivit något köp ännu. Men nu har det gått ett tag sen iMAC alu kom ut på marknaden så jag undrar lite om hur ofta man uppdatera hårdvarorna på modellerna?

 

Vill också säga att ni mac ägare och nya mac ägare är väldigt hjälpsamma här på forumet och bara det gör en pc ägare att göra bytet till en mac lugnare :nanakudde: Man har ju detta forum på RSS så man inte missar något :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har varit medlem här ett litet tag ja ända sen jag såg den nya iMACen blev jag bara förälskad i den det var verkligen kärlek vid första ögonkastet :bultandehjarta: . Så jag började söka runt lite efter information och hamnade på detta forum direkt. Men det har ju varit lite strul med skärma och lite annat så det har inte blivit något köp ännu. Men nu har det gått ett tag sen iMAC alu kom ut på marknaden så jag undrar lite om hur ofta man uppdatera hårdvarorna på modellerna?

 

Vill också säga att ni mac ägare och nya mac ägare är väldigt hjälpsamma här på forumet och bara det gör en pc ägare att göra bytet till en mac lugnare :nanakudde: Man har ju detta forum på RSS så man inte missar något :galetglad:

 

När det gäller iMac så har det sett väldigt olika ut. Endera så tar det så lite som tre månader innan iMacarna uppdateras, i andra fall så tar det upp emot ett halvår (eller i fallet nu senast när alu-iMacarna kom; hela elva månader). Händer inget på MacWorld-mässan nu i januari så lär ingen ny iMac dyka upp förrän tidigast februari-mars. Min gissning, dock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, ja då får vi se vad som händer i januari.

 

Hoppas på en liten uppgradering så man inte köper strax innan, men om man ska se på det lite krast så spelar det igentligen ingen roll när man köper en dator för den är ändå för gammal när man får den ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att du ska slå till nu om du vill ha en ny dator. Tror att du kommer vänta i onödan om du väntar på en uppdatering, för de nya iMacarna har funnits ute i ca 3 månader. Man kan ju inte veta säkert, men om det blir en uppdatering så lär den inte bli stor.

 

Jag köpte mig en iMac för ett tag sen och jag är mycket nöjd. Hade dock strul med den första pågrund av grafikkortet, så jag fick den utbytt efter ca 2 veckor drygt. Men det felet är inte jättevanligt och de har släppt en firmware-uppdatering till grafikkortet som fixar problemet för de flesta.

 

Jag kan tipsa dig om att köpa minnet löst om du vill ha mer än 1GB, apple tar nämnligen 7 papp för 4GB, medan du kan köpa det själv för under 800kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla här om du vill se iMacens modellhistorik. Som det redan sagts har det gått allt mellan 2 och 11 mån mellan nya modeller men ett sätt att GISSA nästa ungefärliga lanseringstid är att kolla vilka processorer Intel har släppt. Intel släppte de nuvarande nya processorerna med Santa Rosa-tekniken i juni om jag minns rätt. Apple släppte två mån efter de nya iMacarna med Santa Rosa. Nästa rykte är det här. Intel ska släppa nya mobila processorer kallade Penryn i slutet av januari så iMac kanske uppdateras på våren i feb-april.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla här om du vill se iMacens modellhistorik. Som det redan sagts har det gått allt mellan 2 och 11 mån mellan nya modeller men ett sätt att GISSA nästa ungefärliga lanseringstid är att kolla vilka processorer Intel har släppt. Intel släppte de nuvarande nya processorerna med Santa Rosa-tekniken i juni om jag minns rätt. Apple släppte två mån efter de nya iMacarna med Santa Rosa. Nästa rykte är det här. Intel ska släppa nya mobila processorer kallade Penryn i slutet av januari så iMac kanske uppdateras på våren i feb-april.

 

Tycker jag låter troligt. Men något annat än nya processorer, ev bättre grafik (som tillval?) och kanske en liten pressning av priset tror jag inte vi får se...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack för den informationen, men jag var väl mest nyfiken på om man kanske satt i ett bättre grafikkort. Men att vänta till mars - april det gör jag inte ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

undrar om folk hört nått om någon uppdatering... funderar på att köpa en 2,8GHz men om dem uppdateras snart så kan man lika gärna vänta.. någon?

 

tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacBook Pro torde vara nästa modell att uppdateras. Gissningsvis lär det inte dyka upp någon uppdatering förrän tidigast i sommar, men det är gissningsvis det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

undrar om folk hört nått om någon uppdatering... funderar på att köpa en 2,8GHz men om dem uppdateras snart så kan man lika gärna vänta.. någon?

 

tacksam för svar.

Går ett rykte om att nya apple produkter ska släppas denna veckan. Kanske en ny imac eller macbook pro.

Bara att vänta och se.

Länk

http://mac.feber.se/art/41475/rykte_nya_ap...rodukter_denna/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går ett rykte om att nya apple produkter ska släppas denna veckan. Kanske en ny imac eller macbook pro.

Bara att vänta och se.

Länk

http://mac.feber.se/art/41475/rykte_nya_ap...rodukter_denna/

 

 

jo jag såg de me, men undrade då om någon hade lite mer info ang de ^^

förhoppnings vis så släpper dem en imac till samma prisklass.. då väntar jag lätt i en vecka med att köpa en :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr var det bara macbook och macbook pro som blev uppdaterade denna gången.

Blir kanske ingen penry processor i imacen utan dom väntar på intels nya och då får vi vänta tills sommaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...