Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Album till Cowerflow


dahga

Rekommendera Poster

Får inte in alla album till min Ipod 80g video.

Har kanske vart tionde album. Till Windows media player har jag säkert 90 %. Varför hittar inte Ipoden dessa? Vad skall jag göra för att få in eller hitta albumen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte iPoden som hittar omslagen, det är iTunes via ditt konto på iTunes Store. Och det är bara album som finns på iTunes Store som hittas på detta vis (kör från menyn Avancerat -> Hämta bildmaterial till album). Låtarna och albumen måste vara mer eller mindre korrekt taggade (rätt låtnamn osv) för att de ska hittas.

 

Sen finns det iofs andra verktyg för att hitta omslag, men det får någon annan tipsa om!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacWorld har gjort en finfin instruktion på hur du får ordning och reda på iTunes. När man kommer igång är det ren terapi att sitta och pilla med omslag och album. Ungefär samma känsla som det var att göra blandband förr i världen.

 

Ha det så kul!

http://macworld.idg.se/2.1038/1.98076

 

/nån annan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du registrerar ett account på Itunes store kan Itunes hämta alla albumbilder åt dig. På fliken avancerat finns en knapp som heter "hämta bildmaterial till album" men du måste vara inloggad på Itunes store

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kennylorentzon

www.amazon.com eller www.ginza.se

 

brukar jag spara ner bilden ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

www.amazon.com eller www.ginza.se

 

brukar jag spara ner bilden ifrån.

 

 

yes box å så kan du spara den så den heter "a..." nånting så du hittar den högst upp..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...