Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Epson bläckskrivare - bläckstopp?


larslucidor

Rekommendera Poster

Jag hade inte skrivit ut på ett tag då bläcket i min Epson Stylus Photo 900 tagit slut. Jag har nu bytt patroner, köpt från Ink club, så det är inte original. När jag skriver kommer ingen färg! bara vaga fläckar på pappret. Kan det bli stopp i bläckkanalerna och vad gör man då?

 

Lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

man bör alltid köpa orginalbläck.

 

å andra sidan så tror jag problemet ligger i ett skrivarhuvudena har blivit smutsiga eller igentäppta. Prova att rengöra de

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag råkade ut för liknande sak med min Epson Stylys Photo RX 520, jag körde rengöring flera gånger tills färg kom ut. Vid nästa utskrift säger skrivaren att det inte finns någon färg kvar, fastän dom är helt nya. Hursomhelst, jag köpte nya patroner som endast varade i en vecka, efter det tröttnade jag och köpte riktiga epson patroner i butik, en anställd berättade att Ink Club har haft problem med sina fejk epson patroner.

Jag rekommenderar alltså att du köper epson original patroner, det fungerade för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte pirat-Epson hos InkClub....rena skiten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en Epson SP1200 A3 skrivare köpt -98 Funkar bra fortfarande, efter garantitiden gick ut började jag köpa InkClub bläck har aldrig varit några stora problem (rensa skrivarhuvudet ibland). :)

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

1998 användes jämförelsevis stora bläckdroppar vilket också speglas i utformningen av skrivarhuvuden (och skrivarkvaliteten) med "grova" munstycken för droppar på 40 - 150 picoliter. Med nya skrivare där det rör sig om ytterst få, kring 1 till 4 picoliter, är munstyckena betydligt finare konstruerade och då får piratbläcken problem med klumpbildning, för hög viskositet och liknande. Bläcket beter sig som sirap i blomspruta, för att uttrycka det enkelt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...