Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sned skärm på ny iMac


sandstromsimon

Rekommendera Poster

sandstromsimon

Mitt första inlägg!

 

Har efter tio år med pc utvecklat datahypokondri, tror att något är fel hela tiden...

Föll för ett av argumenten på apple.com varför man ska gå över till mac; man får sitt liv tillbaka! Jag önskar att detta var sant... Min nya iMac hann hänga sig redan andra kvällen, iTunes ikonen studsade i docken gick att tvångsavsluta men inte att öppna. Datorn gick inte att stänga av på det vanliga sättet via äpplet utan jag var tvungen att hålla in på/av på baksidan. Jag laddade hem azureus, kanske den orsakade störningen, den studsade också utan att kunna öppna. Dessutom är hela datorn sned: med skärmen helt upprätt mäter den 47cm på höger sida och 46,5cm på vänster, inte snyggt tycker jag, eller är det min hypokondriska sida som tar över?

 

Problem/frågor:

 

Min dator hade tiger förinställt, och Leopard på en skiva i förpackningen, ska det vara så?

 

Det tog lång tid att installera/starta upp datorn första gången typ att välja språk, tidzon etc, ska det vara så?

 

När man ser på program på svt.se, (har installerat real player och windows media player) så går det inte att "hoppa" i programmen, datorn vill inte buffra.

 

Var sitter "end" knappen på macen?

 

/Simon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt första inlägg!

 

Har efter tio år med pc utvecklat datahypokondri, tror att något är fel hela tiden...

Föll för ett av argumenten på apple.com varför man ska gå över till mac; man får sitt liv tillbaka! Jag önskar att detta var sant... Min nya iMac hann hänga sig redan andra kvällen, iTunes ikonen studsade i docken gick att tvångsavsluta men inte att öppna. Datorn gick inte att stänga av på det vanliga sättet via äpplet utan jag var tvungen att hålla in på/av på baksidan. Jag laddade hem azureus, kanske den orsakade störningen, den studsade också utan att kunna öppna. Dessutom är hela datorn sned: med skärmen helt upprätt mäter den 47cm på höger sida och 46,5cm på vänster, inte snyggt tycker jag, eller är det min hypokondriska sida som tar över?

 

Problem/frågor:

 

Min dator hade tiger förinställt, och Leopard på en skiva i förpackningen, ska det vara så?

 

Det tog lång tid att installera/starta upp datorn första gången typ att välja språk, tidzon etc, ska det vara så?

 

När man ser på program på svt.se, (har installerat real player och windows media player) så går det inte att "hoppa" i programmen, datorn vill inte buffra.

 

Var sitter "end" knappen på macen?

 

/Simon

-Att du fick en Leopardskiva i förpackningen beror nog på att man slänger med en i övergången mellan Tiger och Leopard. Normalt nu är ju att datorn förinstallerad med Leopard.

-Vad menar du med lång tid? Det tar en stund att säga hej till burken första gången.

-Den vill inte det nej.

-Home End sitter under F 14 på normaltangentbordet. Hur det nya ser ut vet jag inte.

 

Anser du att iMacen är felaktig ska du omedelbart kontakta din återförsäljare och anmäla felet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

den ska inte vara sned. 5 millimeter är dessutom är stor marginal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut när skärmen är sne? Blir det svarta trianglar i vissa hörn, och att en del av skärmytan "försvinner" i andra? Låter ju inte helt skoj... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...