Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sälja macbook?


Onajj

Rekommendera Poster

Ska sälja min macbook nu p.g.a av köp av en macbook pro:).

Min fråga är bara vad är ett bra förslag på pris sättning?

Det är en vit Macbook core 2 duo 2.16 Ghz, 1 Gig ram, finns knappt ett märke på den, använd mycket mus istället för styrplattan, haft den i 3 månader.

Ny pris 12.000 kr, hur är andra hands värdet på dem?

 

8000, 9000, 10000, 11000???????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Ragnemalm
Ska sälja min macbook nu p.g.a av köp av en macbook pro:).

Min fråga är bara vad är ett bra förslag på pris sättning?

Det är en vit Macbook core 2 duo 2.16 Ghz, 1 Gig ram, finns knappt ett märke på den, använd mycket mus istället för styrplattan, haft den i 3 månader.

Ny pris 12.000 kr, hur är andra hands värdet på dem?

 

8000, 9000, 10000, 11000???????

Tänk på att den är begagnad. En del av garantin är borta, köparen vet inte vad den råkat ut för, och det är inte senaste modellen längre, och likvärdigt finns nytt så det finns ingen brist. Vad skulle du betala för en lätt begagnad maskin utan lagstadgade returrättsmöjligheter, något sämre maskin än den du köper ny? Nog vill du ha mer än en tusenlapp i skillnad?

 

Jag har tumregeln att en begagnad i nyskick ska ner minst med momsen, helst mer (om den inte är en bristvara förstås). Mer än 8000 skulle jag inte räkna med att få ut, kanske mindre. Jag tror inte jag skulle ge ens åtta. 9000 tycker jag är ett rimligt startbud, om du lägger ut den enligt det "eller högstbjudande". Får du inga bud, sänk.

 

Så tycker jag i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på tradera.com > välj Avancerad sökning > Sök bland avslutade auktioner på Macbook.

 

Tänk på att om du säljer över tex blocket och någon kommer hem till dig och köper datorn så bör priset var 3-500 kr högre då man på traderas slutpriser får räkna till frakt och ev. avgift för säkert betlaningssätt etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle kanske betalat 8500 för den, men vet inte den är kanske värd mer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag får sno tråden lite här..

Jag går i samma tankar.. Sälja MacBooken för en MacBook Pro.. Men min MacBook är en Core Duo 2 GHz med 2 GB RAM och 100 GB hårddisk, alltså den första med Intel-processor. Det är ju inget fel på den, men jag skulle gärna lägga min dator i ungefär samma prisklass som trådskaparens.. Det är ju ett rimligt pris tycker _jag_ men ni kanske tycker 6-7000.. Hm. Kom med förslag gärna!

 

Ett fodral och en väska får ni med också. 274 kr + 525 kr kostar de nya.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag får sno tråden lite här..

Jag går i samma tankar.. Sälja MacBooken för en MacBook Pro.. Men min MacBook är en Core Duo 2 GHz med 2 GB RAM och 100 GB hårddisk, alltså den första med Intel-processor.

 

Ett fodral och en väska får ni med också. 274 kr + 525 kr kostar de nya.

 

 

men med tanke på att min är nyare, har en snabbare processor och hårdisk på 120 gig borde jag väl kunna få ut lite mera? Visserligen har du 2 gig ram men det borde väll inte göra så stor skillnad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på tradera.com > välj Avancerad sökning > Sök bland avslutade auktioner på Macbook.

 

Tänk på att om du säljer över tex blocket och någon kommer hem till dig och köper datorn så bör priset var 3-500 kr högre då man på traderas slutpriser får räkna till frakt och ev. avgift för säkert betlaningssätt etc.

 

Kanske enklare så här (enligt Traderas egna instruktioner):

 

Så här hittar du avslutade auktioner

Klicka på "Detaljerad sökning"

Mata in ett sökord för att hitta objekt som motsvarar det du ska sälja

Välj att visa "avslutade auktioner" (Ska nog vara "Avslutade annonser", under "Visa".)

Klicka på "sök"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...