Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

FTP program? Hjälp


ludde_ehe

Rekommendera Poster

Tänkte skrota gamla PC:n hemma som jag hitills bara använt för att föra över filer till mitt chippade Xbox. Har då använd mig utav "Flash FXP"...

 

Nu vill jag kunna göra detta från min MacBook, finns det något liknande program eller tips på lösning så jag kan göra mig av med PC:n som bara fyller denna funktion?

Någon som kanske har gjort något liknande eller pysslar med detta idag?

 

Det smidigaste vore ju om det gick att göra direkt från laptopen till Xbox, idag är både PC:n och Xboxen inkopplade i hemmanätverket...

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte skrota gamla PC:n hemma som jag hitills bara använt för att föra över filer till mitt chippade Xbox. Har då använd mig utav "Flash FXP"...

Nu vill jag kunna göra detta från min MacBook, finns det något liknande program eller tips på lösning så jag kan göra mig av med PC:n som bara fyller denna funktion?

Någon som kanske har gjort något liknande eller pysslar med detta idag?

Det smidigaste vore ju om det gick att göra direkt från laptopen till Xbox, idag är både PC:n och Xboxen inkopplade i hemmanätverket...

Tack på förhand!

 

Bästa programmet är väl CyberDuck, det tror jag de flesta håller med om! Det har jag använt i något år nu. Det är helt gratis och finns att laddas hem ifrån www.versiontracker.com.

 

Edit: Fast nu såg jag att jag missförstod frågan lite, sorry! :)

Om du vill köra film, musik och bilder, från Macen till Xbox 360 så är programmet Connect360 det bästa. Observera dock att programmet kostar $20 (kring 125 kr) och inte låter dig spela upp kompieringsskyddad musik via Xboxen (ex. iTunes-köpta låtar).

www.nullriver.com/index/products/connect360.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack, nu har jag iof ett gammalt Xbox...men Cyberduck kanske funkar med det också?

Antar att det måste vara som att lägga upp filer mot ett webbhotel bara man har login och password till målet?

Jag vill bara kunna få upp hårddisken så jag kan slänga över filer som till vilken extern hd som helst i ett nätverk... Men 360 programmet? Går det direkt från datorn till boxen eller måste båda ligga i ett nätverk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack, nu har jag iof ett gammalt Xbox...men Cyberduck kanske funkar med det också?

Antar att det måste vara som att lägga upp filer mot ett webbhotel bara man har login och password till målet?

Jag vill bara kunna få upp hårddisken så jag kan slänga över filer som till vilken extern hd som helst i ett nätverk... Men 360 programmet? Går det direkt från datorn till boxen eller måste båda ligga i ett nätverk?

 

Jag vet faktiskt inte hur det ligger till med första Xboxen. Kanske det går? Vad det gäller Connect360 så har jag använt det i ett nätverk där både Macen och Xbox 360:n varit delaktig i (nog för att jag har upplevt att Xboxen inte "hittar" Macen om man kör Macen trådlöst i nätverket).

 

Du får prova? Det finns en "trial"-version!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...