Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airport express problem!


antonius_rex

Rekommendera Poster

Har en lite sämre dator som är kopplad från routern med kabel. Sedan är min dator ansluten via routerns trådlösa nät och jag har en skrivare ansluten via ethernet som nu är tillgänglig inom nätverket. Från min huvudrouter DI-624+ går sedan en ethernetkabel till min airportexpress som delar ut musik och tjänar som extra router. I och med uppkopplingen imellanåt dör till min DI-624+ så kopplas jag upp mot airporten istället. Problemet är att jag inte kommer åt min filutdelning eller min skrivare när jag är ansluten via airporten. HJÄLP! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koppla Airporten direkt till modemet, om modemet har flera ingångar. Annars använd en switch mellan modem och router plus Airporten. Airporten har ju sin egen säkerhet (som också routern har). Det blir ju liksom kaka på kaka. Alternativet är att köpa en mottagare/sändare till macen för att köra mot routern. Men du kan också köra den gamla datorn direkt till Airporten med din trådlösa mottagare/sändare som sittern på datorn. och inte ha någon router. Och koppla skrivaren och Airporten till en switch (och en kabel till ditt modem från switchen). Har skrivaren USB? Då kanske du kan använda Airportens USB-kontkakt till skrivaren. Som du nog anar får du antingen använda routern eller Airporten. Eller få problem. Om jag skrivit lite otydlig hör av dig. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koppla Airporten direkt till modemet, om modemet har flera ingångar. Annars använd en switch mellan modem och router plus Airporten. Airporten har ju sin egen säkerhet (som också routern har). Det blir ju liksom kaka på kaka. Alternativet är att köpa en mottagare/sändare till macen för att köra mot routern. Men du kan också köra den gamla datorn direkt till Airporten med din trådlösa mottagare/sändare som sittern på datorn. och inte ha någon router. Och koppla skrivaren och Airporten till en switch (och en kabel till ditt modem från switchen). Har skrivaren USB? Då kanske du kan använda Airportens USB-kontkakt till skrivaren. Som du nog anar får du antingen använda routern eller Airporten. Eller få problem. Om jag skrivit lite otydlig hör av dig. :ThumbsUp:

 

 

Men din Mac har väl inbyggt trådlöst nätverk, så då kan du koppla upp dig direkt till routern? Själv har jag kört en pc och min mac mot Airporten. PC krånglade lite ibland, tappade kontakten. Men jag hade ett fungerade nätverk och kunde dela ut mappar och filer till bägge datorerna. Och kunde lyssna på musik i ett annat rum än Macen stod i. Och surfa på bägge datorerna samtidigt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...