Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sony Ericsson P1i


woodztream

Rekommendera Poster

Tjena,

 

hur gör jag för att synka adresbok mm? iSync säger bara nej. Piece of crap! Kan inte iPhone komma hit snart!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena,

 

hur gör jag för att synka adresbok mm? iSync säger bara nej. Piece of crap! Kan inte iPhone komma hit snart!!!

 

 

Ladda ner iSync Plug-In från min iDisk. (Public Folder)

 

Min iDisk - b.hoglund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iSync kan inte ansluta till enheten, vad kan det bero på?

 

Ingen aning, jag har faktiskt haft en del problem själv med att synka min P1i. Ibland så crashar telfonen totalt när jag synkar med BT.

 

Jag har alltid trott att SE är bättre på MAC än Nokia, till idag, jag laddade ner en N95 Plug-In från Nokia´s site... funkar perfekt, mycket bättre än SE.

 

Hoppas du löser ditt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning, jag har faktiskt haft en del problem själv med att synka min P1i. Ibland så crashar telfonen totalt när jag synkar med BT.

 

Jag har alltid trott att SE är bättre på MAC än Nokia, till idag, jag laddade ner en N95 Plug-In från Nokia´s site... funkar perfekt, mycket bättre än SE.

 

Hoppas du löser ditt problem.

 

 

Ok, är du mer nöjd med din N95? Jag har ju ångerrätt så jag kan säkert få den från 3 istället. Skulle du rekomendera det? Fast den har inte touchscreen va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, är du mer nöjd med din N95? Jag har ju ångerrätt så jag kan säkert få den från 3 istället. Skulle du rekomendera det? Fast den har inte touchscreen va?

 

 

Jag gillar min N95 betydligt mer än min P1i. Ingen touchscreen men massa andra fördelar, Turbo-3G bland annat. Det enda jag trodde jag skulle sakna var Push-Mail men med imap och hämtning inställd på var 5:e minut så går det lika bra.

 

Supertelefon!

 

(Nästan lika bra som min iPhone)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar min N95 betydligt mer än min P1i. Ingen touchscreen men massa andra fördelar, Turbo-3G bland annat. Det enda jag trodde jag skulle sakna var Push-Mail men med imap och hämtning inställd på var 5:e minut så går det lika bra.

 

Supertelefon!

 

(Nästan lika bra som min iPhone)

 

 

Ok, låter intressant. Hur är det med menyerna på N95'an, laggar dom som på P1'an? Tycker att det är väldigt dålig respons.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, låter intressant. Hur är det med menyerna på N95'an, laggar dom som på P1'an? Tycker att det är väldigt dålig respons.

 

Har du uppdaterat din P1:a? Min P1:a går som ett spjut, och uppdaterar du även Wayfinder så hittar du också var du går.

 

Får du inte upp P1:an i iSync, ta bort den och para den på nytt.

SE´s syncplugg, 1.07 fungerar inte fullt ut, men det finns en patch på nätet som fixar till bristerna. Den som Googlar han finner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du uppdaterat din P1:a? Min P1:a går som ett spjut, och uppdaterar du även Wayfinder så hittar du också var du går.

 

Får du inte upp P1:an i iSync, ta bort den och para den på nytt.

SE´s syncplugg, 1.07 fungerar inte fullt ut, men det finns en patch på nätet som fixar till bristerna. Den som Googlar han finner.

 

Nej jag har inte uppdaterat den än. Jag har kontaktat 3 för byte, men ifall det inte går vägen pga att jag tagit av plasten så kommer jag göra det. Då blir den alltså mer responsiv i menyer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag har inte uppdaterat den än. Jag har kontaktat 3 för byte, men ifall det inte går vägen pga att jag tagit av plasten så kommer jag göra det. Då blir den alltså mer responsiv i menyer?

 

 

Jag har iofs varit nöjd med min P1:a genom alla versioner, men jag har blivit nöjdare för varje uppgradering. Kan knappt ta mig fram utan den. Den är smart, kompakt och perfekt i storlek när den sitter på tvären i en höftväska. Kör med BT-stereolurar, BT handsfree i bilen.

Enda lilla haken är att iSync strulat alltför länge, men nu funkar det, åtminstone på andra försöket, samt att den uppgradering jag gjorde förra veckan strulade, men imorgon får jag tillbaka den från service, och då börjar livet att funka igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar min N95 betydligt mer än min P1i. Ingen touchscreen men massa andra fördelar, Turbo-3G bland annat. Det enda jag trodde jag skulle sakna var Push-Mail men med imap och hämtning inställd på var 5:e minut så går det lika bra.

 

Supertelefon!

En liten frågelåga på det här, hur lätt surfar man på en N95? Exempel: surfa till hitta.se, skriv in någon liten väg eller torp på landet i sökfältet och trycka enter och få svaret visat på skärmen, går det, är det en baggis? Finns det nån bättre mobil att surfa med, P1?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Nokia E90, större skärm och "joystick"-liknande styrsystem vid surfning/navigering. Aningen större dock men ska du ha den att köra mail på och surfa så är det nog bättre. Samt att du har en inbyggd GPS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har iofs varit nöjd med min P1:a genom alla versioner, men jag har blivit nöjdare för varje uppgradering. Kan knappt ta mig fram utan den. Den är smart, kompakt och perfekt i storlek när den sitter på tvären i en höftväska. Kör med BT-stereolurar, BT handsfree i bilen.

Enda lilla haken är att iSync strulat alltför länge, men nu funkar det, åtminstone på andra försöket, samt att den uppgradering jag gjorde förra veckan strulade, men imorgon får jag tillbaka den från service, och då börjar livet att funka igen.

 

Var det uppdatering av firmware i telefonen som strulade? Vad föranledde att du fick skicka den på service? Köpte en P1 igår. Vågar man uppdatera programvaran i den? ;)

 

Är annars nöjd hittills men har också haft problem att få den att lira med iSync. Installerade SEs plugin och då hittade den telefonen men under själva synkningen hittar den inte telefonen. Skumt. Skall kolla lite mer på det idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det uppdatering av firmware i telefonen som strulade? Vad föranledde att du fick skicka den på service? Köpte en P1 igår. Vågar man uppdatera programvaran i den? ;)

 

Är annars nöjd hittills men har också haft problem att få den att lira med iSync. Installerade SEs plugin och då hittade den telefonen men under själva synkningen hittar den inte telefonen. Skumt. Skall kolla lite mer på det idag.

 

Det som strulade var att jag vid uppdateringen antagligen fick något avbrott, körde via Parallels, och det fick mobilen att heldö. Fixades på garantin och var utan den i tre dagar.

Om jag synkar ical för sig och adressboken för sig så verkar det funka. adressboken strular lite fortfarande, ibland krävs några omförsök innan det går igenom.

Den iSyncpatch jag hittade på nätet fixade också problemet med att möten inte uppdaterades från telefon till Macen.

http://www.esato.com/archive/t.php/t-156060,1.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

En grej som funkar superfint för mig och min isyncning med p1i:a, är att "bläddra på enhet" samtidigt som man synkar.

Verkar vara så att många av problemen med synkningen beror på bluetooth-tapp. När man då bläddrar på enheten, så upprätthåller man uppkopplingen. Har funkat till 100% för mig.

 

Tidigare hade jag avbrutna isyncningar varje gång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En grej som funkar superfint för mig och min isyncning med p1i:a, är att "bläddra på enhet" samtidigt som man synkar.

Verkar vara så att många av problemen med synkningen beror på bluetooth-tapp. När man då bläddrar på enheten, så upprätthåller man uppkopplingen. Har funkat till 100% för mig.

 

Tidigare hade jag avbrutna isyncningar varje gång...

 

Har inte provat den varianten, men jag brukar slå av BT på Macen och på igen, sen brukar det funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

Min fru har en SE P1i (som jag inte gillar, när kommer iPhone :crossfingers: ) och som hon (it-supporten = jag) hade stora problem att få fungera med iSync, men sedan jag provade pluggen som Balooba tipsar om ovan funkar det bra. Heldagsaktiviteter kan dock ge problem enligt programtillverkarens uppgift, men om man gör om dem till tidsbestämd aktiviteter är det inga problem. Påminnelser funkar också bra. Tack Balooba.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min nästa mobil blir en N96. hoppas den fungerar ganska snabbt med isync bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

har en P1 som funkar mycket bra med iSync

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
har en P1 som funkar mycket bra med iSync

Hur har du gjort då?? Fick precis min P1:a och det står bara att isync inte stöder den mobilen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Hur har du gjort då?? Fick precis min P1:a och det står bara att isync inte stöder den mobilen

 

Det finns ett plugin på SE:s hemsida, ladda ned det och voila :)

 

Funkar jättebra för mig, jag kan synka kontakter och kalender

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag får min P1:a att fungera med Isync och Bluetooth. Är dock sur för att jag inte får den att fungera via USB. Vill ha tillgång till de överföringshastigheterna som usb innebär och skulle helst vilja få telefonen att fungera lika mycket mot min mac som den gör mot en pc, t ex fungera som USB-modem och annat. Hur gör jag?

Lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...