Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ändra OKÄNT lösenord i MacOS


Tehnis

Rekommendera Poster

I min begagnade eMac så fanns det redan en admin användare, men saknar lösenordet för att ändra fullt ut. Har istället ändrat denne till användare och lagt mig själv som admin med eget lösenord för bl.a skärmsläckare etc.

 

Jag vill försöka "ta bort" användaren för vilken jag saknar lösenord! Går detta och på vilket sätt?

Tacksam för tips... :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min begagnade eMac så fanns det redan en admin användare, men saknar lösenordet för att ändra fullt ut. Har istället ändrat denne till användare och lagt mig själv som admin med eget lösenord för bl.a skärmsläckare etc.

 

Jag vill försöka "ta bort" användaren för vilken jag saknar lösenord! Går detta och på vilket sätt?

Tacksam för tips... :propellerbaver:

 

Du måste boota datorn från en installationsskiva för Mac OS X. Där finns det ett altvernativ i menyn för att byta administratörslösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Jag skulle rekommendera en om installation av datorn, systemskivorna ska du ha fått med när du köpte datorn.

Då slipper du allt från den tidigare användaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min begagnade eMac så fanns det redan en admin användare, men saknar lösenordet för att ändra fullt ut. Har istället ändrat denne till användare och lagt mig själv som admin med eget lösenord för bl.a skärmsläckare etc.

 

Jag vill försöka "ta bort" användaren för vilken jag saknar lösenord! Går detta och på vilket sätt?

Tacksam för tips... :propellerbaver:

Hej Tehnis,

 

Jag är ledsen, men det är nog inte bra att komma till forumet och be om råd att "låsa upp" en dator som är "begagnad"... Den kan, så vitt jag vet, vara stulen.

 

Rådet från forumet till dig borde vara. Ta kontakt med den eller de personer du köpt/fått datorn av och få inloggningsuppgifter. Det borde inte vara ngt problem.

 

Lycka till och välkommen till forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK...

Ursäkta min okunnighet och erfarenhet, men det var inte menat så. Mig veterligen så är datorn inte stulen, då jag har förtroende av säljaren som dessutom är en god Traderare. Som sagt det finns gott om begagnat så en och annan "ärlig" dator med samma problem d.v.s okänt lösenord borde det finnas på marknaden...

Tack för tipset och rådet.

 

GOD HELG!

:wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...