Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Avstängningsproblem


david.roennlund

Rekommendera Poster

david.roennlund

Hej,

 

Min MBP vill inte stänga av sig... när man stängt av den via finder så verkar den vid första anblicken helt avstängd, men om man trycker örat mot den så hör man ett svagt surr...

Om man stäner locket tänds "vililampan" och lyser med fast sken.

Först trodde jag att den var någonslags kylfunktion , att den fortsatte köra fläktarna enstund efter avstängning för att få ner temperaturen.

 

Men det gör den inte och om man lämnade den i detta läge,särskilt i datorväskan så blir den supervarm...

 

Ända sättet att stänga av den är att hålla ner strömbrytaren en längre stund, men detta är som nu förstår ingen bra lösning.

 

Hoppas någon vet vad man ska göra? :fundersam:

Kan det vara ett Leopardproblem?

 

Maskinvaruöversikt:

 

Modellnamn: MacBook Pro 17"

Modellidentifierare: MacBookPro2,1

Processornamn: Intel Core 2 Duo

Processorhastighet: 2.33 GHz

 

 

 

Mvh David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att återställa SMC.

Varje gång du sätter din MBP i vila så skrivs en osynlig sleepimage av samma storlek som ditt internminne på din hårddisk till private>var>vm>sleepimage. Det kan ta upp till en minut innan datorn vill gå i vila. Hämta Hibernate och ställ den på sleep. Då kommer din MBP att gå i omedelbar vila, istället för att hålla igång hårddisken tills din skrivning av sleepimage är färdig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

david.roennlund

Efter någon dag så kom problemet åter varvid jag löste det med att återställa SMC, men så kan man väll inte hålla på i längden...

 

tips någon? :jultomte:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

david.roennlund
Har du Bluetooth aktiverat hela tiden? Annars pröva med att sätta Bluetooth till av.

 

 

 

ok, testar enstund med det, hoppas det funkar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

david.roennlund

Nepp hjälper inte ... efter cirkus två anstängningar ät den tillbaka på status que :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Är det någon som har kunnat göra något åt ett sånt här problem?

Jag tror att samma sak hände mig igår, men jag har inte Leopard installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...