Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

s4iphone.com


stebor

Rekommendera Poster

Hej.

Jo jag hittade en länk som ledde till skype och möjligheten finnes att ringa från skype vi wifi/safari/skype på Ipone, om jag fattade det hela rätt ?!

 

Nån som vet mer än jag om det funkar?? Testade och fick det inte att funka, men jag kanske gjorde något fel ?

 

/Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

För mig fungerar det RIKTIGT bra, förutsatt att jag är uppkopplad på ett wlan såklart. Har ringt både Sverige och Schweiz härifrån Sverige och till Sverige från Thailand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag får de inte heller att funka! står bara calling... inget ljud eller nånting ur luren. försökt både att ringa skype kontakt samt ringa vanliga samtal!

 

nån som har lösning ? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får man Skype till Iphone?

 

Tacksam för svar!

 

Se till att vara ansluten till internet via wifi. Sen ska du via browsern safari gå till s4iphone.com. Följ instruktionerna där. Iof så har jag inte fått det att funka, men tydligen nån annan om du kikar på tidigare inlägg i denna tråd.

 

Givetvis måste du ha ett konto på skype och till ett nyskapat konto finns det ofta "test minuter" att ringa ett samtal till telefonnäten.

I annat fall betala för ett par minuter och testa.

Iom att jag såg att nån annan fått det att funka kommer jag oxå att testa det lite mer.

 

 

 

/Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Som sagt, för mig fungerar det utmärkt.

 

Här är ett screenshot på inloggningsrutan:

 

 

skype.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går utmärkt o logga in för mig också! men ja kan inte ringa! dom ja ringer på skype får signal från mig. men de kopplas aldrig så att ja kan snacka! helt tyst i luren.. ingen signal eller nånting kommer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

samma här, vad gör vi för fel? det står ju calling, när vi ringer ett nummer, men det är helt dött...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får det att fungera, att ringa till en annan skype-kontakt, men borde inte det vara gratis, på samma sätt som när man ringer från dator till dator, nu ringer jag med skype från iPhone till dator, och det var inte billigt, 3 kr för en halv minut???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om du tar ett vanligt telefonnummer, funkar det då? det är det vi försöker testa..testa o se om du kan nå något nummer, etc 0771 450 450 (apoteket)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde apoteket, det som hände var att det ringde tillbaka till min iPhone, angav det numret som "Callback number"

jag svarade och sen kom jag fram till apoteket.

 

Är det så det ska funka eller?

 

Märkte att det försvann 10 kr från skype-kontot också! För en minut! Det kan jag ringa en mobil i thailand i en timma!

Logiskt eller gör jag något generalfel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det låter väldigt dyrt.. ja, då måste det ju vara något som inte stämmer angående debiteringen hos dej, kolla upp det med skype.. ksk någon här på forumet som vet vad som står på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kolla vad jag hittat på en av sidorna ;

 

Disconnected.

Reason: Your trial expired. If you want to continue using IM+ for Skype, you need to subscribe or buy a life-long license. If you already have a license code click here. If IM+ for Skype doesn't allow you to use 10-days free trial, please contact support.

 

 

jag har då aldrig haft en 10 dagars free trial.. har nån annan haft det. tydligen så går det ringa inom en 10 dagars test period, men sen blir det stopp. har mailat skype angående detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet om det ska vara gratis att ringa med skype från en iPhone till en annan dator? På samma sätt som dator till dator? Eller måste man använda "Callback", vilket betyder att det kostar pengar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går utmärkt o logga in för mig också! men ja kan inte ringa! dom ja ringer på skype får signal från mig. men de kopplas aldrig så att ja kan snacka! helt tyst i luren.. ingen signal eller nånting kommer!

 

 

har du fått någon ordning på eländet? inte jag.. fattar inte vad vi gör fel.. någon som kan hjälpa oss?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

nu när skype ska släppas imorgon, kommer det då bli billigare att ringa med än de andra skypealternativen? någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu när skype ska släppas imorgon, kommer det då bli billigare att ringa med än de andra skypealternativen? någon som vet?

 

Nja de andra alternativen som gått att ringa med skype-credits har ju samma...det är ju protokollet de nyttjar, prissättningen är ju alltid skypes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet om det ska vara gratis att ringa med skype från en iPhone till en annan dator? På samma sätt som dator till dator? Eller måste man använda "Callback", vilket betyder att det kostar pengar...

 

 

Hmmm inte med skype, har inte testat det. Dock med MSN har jag provat att ringa fran iPhone till dator, dvs rostsamtal bade med WIFI & 3G, med programmet FRING.

Notera att med 3G behover du en "crackad Fring" samt en jailbreakad iphone 3G.

 

Det ar lite pyssel att fa det att fungera med FRING & ringa pa 3G natet, men det finns forklaringar pa natet. Bast funkar det med WIFI om an lite burkigt ljud.

 

 

 

/Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fring och de andra skypeklonerna är bara skit. de kostar mycket, crediten äts upp som bara den. nä fy sjutton, tacka för skype!! äntligen säger jag!! och som 3.0 användare så är det ju bra att man kan ringa via 3g nätet. kommer säkert crack till detta då officiella versionen av 3.0 släpps. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...