Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ljud i logic 8


Sinneskog

Rekommendera Poster

Tjena.

Tänkte lägga en voiceover, bakrundsljud samt ändra filmensegna ljud på en film och tänka därför göra det i mitt logic.

Frågan är då.... hur jag till väga.

Jag har edan testat att bara dra in filmen i projektet men då kommer bara filmen upp men inget ljud hörs eller avbildas i arbetsfältet.

Är det sedan bara att lägga på spår för spår och exportera det hela till en färdig film i logic?

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är väl att göra en downmix och sedan importera tillbaka till videoredigeringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är väl att göra en downmix och sedan importera tillbaka till videoredigeringen.

 

Oej cool, Men jag behöver fortfrande veta hur jag skall kunna göra för att ändra filmens egna ljud? Har testat att imortera ljud från film men när jag ändrar det spåret och sparar filmen så händer det ndå ingenting. Bara de nya spåren med musik hänger på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena.

Tänkte lägga en voiceover, bakrundsljud samt ändra filmensegna ljud på en film och tänka därför göra det i mitt logic.

Frågan är då.... hur jag till väga.

Jag har edan testat att bara dra in filmen i projektet men då kommer bara filmen upp men inget ljud hörs eller avbildas i arbetsfältet.

Är det sedan bara att lägga på spår för spår och exportera det hela till en färdig film i logic?

Tack!

Har aldrig använt Logic. Men jag är inte helt säkert att det går att göra. Läs om Digital Performer så får du en uppfattning om vad det programmet klarar, bara som en jämförelse. Har själv inte använt filmfunktionerna i det programmet så jag vet inte om det du vill göra funkar här heller. Man kan i alla fall importera filmer till ett projekt och spela upp dem med ljud och allt. Sen beror det ju på hur mycket pengar man vill lägga ut. DP är någon/några tusenlappar dyrare än Logic.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...