Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Timemachinefråga


Tobb

Rekommendera Poster

Hej! Min macbook gav upp idag verkade det som. När jag skulle starta den så kom aldrig inloggningsskärmen upp, utan endast den blåa + en muspekare. Ingenting hände därefter. Så jag beslutade mig efter några omstarter att göra en återställning med hjälp av Leopardskivan och Time Machine. Inte heller det hjälpte. Då körde jag Hardware Test, som inte heller hittade några fel. Då installerade jag om Leopard, och därefter fungerade allting.

 

Nu vill jag ju gärna ha tillbaka vissa filer och sådant som Time Machine har sparat. Jag vill alltså återställa vissa filer endast. Men om jag nu ställer in mitt nya Leopard på att använda Time Machine-disken, kommer då mina backuper sparas över? Eller fortsätter den bara backupa mitt nuvarande, så jag sedan kan stega tillbaka till mitt gamla? Tycker att det borde vara så, men måste fråga för säkerhets skull :P

 

Tack på förhand. /Tobias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kopplar in hårddisken där du har Time Machine-backupen utan att aktivera den som "Time Machine-hårddisk" och sedan ctrl-klickar på Time Machine i docken, väljer "Browse other Time Machine Disks..." (vet inte vad det står på svenska) så borde det funka att återställa det du vill ha.

 

post-18503-1196792622_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...