Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Minne till Mac Mini


Dia2

Rekommendera Poster

Vill uppdatera minnet på min mac mini undrar om följande minnes krets fungerar

Corsair Value Select 2048M DDR2 667MHz

 

eftersom att det står på apple stor att det skall vara 667 MHz DDR2 SDRAM-minne (PC2-5300)

på den ja har valt står det bara att den är DDR2 667Mhz men inte om de är SDRAM PC25300

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar fast här finns det ju inte mer än 1gb per slot...vad jag har förståt så kan man stoppa in 3gb i en mac mini intel core 2 duo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
tackar fast här finns det ju inte mer än 1gb per slot...vad jag har förståt så kan man stoppa in 3gb i en mac mini intel core 2 duo

 

2 x 1 GB är max så vitt jag vet. :)

Corsair minnet är för stort för din mini - både i minnestorlek och fysisk storlek. Du vill ha samma typ av modul som sitter i MacBook, MacBook Pro och intel-iMac, dvs ett som är ungefär 6-7 cm långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
2 x 1 GB är max så vitt jag vet. :)

Nej, max är 3 GB. 2 + 1 GB, sedan är det stopp.

 

Men eftersom det är DDR-minnen (Double Data Rate - minnena jobbar parvis mot varandra) så vinner man inte mycket på att köra 3 GB, tvärtom kan man tappa lite i prestanda (minnet ska läsas in och hållas aktivt av systemet).

 

Fördelen är att man kan ladda upp många tunga filer samtidigt, exempelvis stora reklambilder och filmer. Fast då undrar man i och för sig varför personen i fråga har en mini, i stället för en Mac Pro...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt bl.a. tester på Barefeats, om det inte var någon annan stans, så vinne rman mer på att ha större minnen än parvis.

 

MvH,

Katana

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt bl.a. tester på Barefeats, om det inte var någon annan stans, så vinne rman mer på att ha större minnen än parvis.

 

MvH,

Katana

Deras test kan du ta del av här. Deras slutsats blev:

post-26464-1200348224.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Funkar det bra att använda limewire på mac mini 1 gb ram? På min nuvarande dator kan jag knappt surfa och ladda ner samtidigt. Skulle det gå med min mini eller måste jag uppgradera till 2 gb ram då?

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...