Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPod Touch off-knapp funkar inte


FalseNameFriend

Rekommendera Poster

FalseNameFriend

Jag och en polare köpte för nån månad sen varsin iPod Touch. Min funkar som den ska, men nu har hans börjat krångla. Så här beskriver han problemet:

 

"> iTunes brukar klaga/haka sig när jag kopplar in Touchen till datorn.

> Ibland hittar inte iTunes Touchen alls.

> On/Off/Hold knappen funkar inte som den ska. Alltså att ibland funkar den inte alls, ibland funkar den perfekt och ibland typ glappar den så att när jag håller den inne för att stänga av den så blinkar skärmen som om jag bara klickade på den fram och tillbaka för att få upp "Lås Upp" bilden."

 

 

Jeppen har ju också slarvat bort kvittot och kanske till och med slängt det, annars hade problemet i princip varit ur vägen. Han säger sig ha letat efter andra med samma problem, men hittar inget.

 

Nån som hört om något liknande och vad kan han, utan kvitto, göra åt saken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Utan kvitto... inte mycket.

Troligtvis skulle den bytas ut mot en ny eftersom det låter som ett eller flera hådvarufel.

Han kan ju pröva att ringa apple se om dom kan hjälpa honom att få ett garanti nummer så han kan lämna in den, men utan kvitto känns det långsökt.

 

 

Ge honom en pärm märkt kvitton i julklapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FalseNameFriend
Utan kvitto... inte mycket.

Troligtvis skulle den bytas ut mot en ny eftersom det låter som ett eller flera hådvarufel.

Han kan ju pröva att ringa apple se om dom kan hjälpa honom att få ett garanti nummer så han kan lämna in den, men utan kvitto känns det långsökt.

 

 

Ge honom en pärm märkt kvitton i julklapp.

Ja, verkligen slarvigt av honom att lägga bort kvittot. Men också synd att det ska behövas för en ny och viktig produkt för Apple...

 

Men det med pärmen låter inte dumt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Ja, verkligen slarvigt av honom att lägga bort kvittot. Men också synd att det ska behövas för en ny och viktig produkt för Apple...

 

Men det med pärmen låter inte dumt. :P

 

Alla företag får ut dåliga varor ibland.

 

Men pröva med att ringa till apple, uppge serienummer och berätta hur det är.

Den ligger ju fortfarande inom apples ett år garanti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag har haft problem med iPod så har jag anmält det på webben. Angett serienummer och (har jag för mig) inköpsdatum. Om man registrerat sin iPod så finns ju serienumret lagrat igenom ditt Apple id.

 

Har aldrig behövt uppge några kvittouppgifter eller skicka med sådant.

 

Efter någon dag så kommer det ett bud med en kartong som du stoppar ner iPoden i och budar till Apple. Efter ytterligare några dagar så kommer en ny iPod med bud. Du får alltså inte tillbaka din iPod (eventuella graveringar kan man alltså glömma) utan en ny eller en reparerad enhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som johnalder har jag heller aldrig behövt kvitto vid garantiärenden med Apple. De sköter det med serienummer, så det ska nog inte vara några problem i det här fallet heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FalseNameFriend

Och detta ska funka även om man inte köpt Poden direkt av Apple? I det här fallet är det Media Markt som sålt.

 

Ska förmedla detta, hoppas det funkar. Tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan gå till vilken applebutik som helst, visa iPoden och säga att det är fel på den, den knappar in serienummret och ser att den har/inte har garanti kvar, så gjorde iaf Mac Support när mina hörlurar började knastra, efter en vecka kunde jag hämta nya! utan kvitto eller nåt, bara iPoden behövs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och detta ska funka även om man inte köpt Poden direkt av Apple? I det här fallet är det Media Markt som sålt.

 

Ska förmedla detta, hoppas det funkar. Tack för svar!

När sonens iPod, köpt på webbhallen, strulade blev jag hänvisad till apple. Även den auktoriserade Appleförsäljaren vägg i vägg hänvisade till Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kvittot är det ända som är kundens ansvar. Jag jobbar själv på elgiganten, och vi kan få fram dom flästa kvitton. Sålänge det är namn skrivet på kvittot så kan vi hitta det i vårt system. Vi har inte det där vi kan söka på serie nr på ipoden. Man jag tror att apple kan fixa det ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan gå till vilken applebutik som helst, visa iPoden och säga att det är fel på den, den knappar in serienummret och ser att den har/inte har garanti kvar, så gjorde iaf Mac Support när mina hörlurar började knastra, efter en vecka kunde jag hämta nya! utan kvitto eller nåt, bara iPoden behövs!

 

Gäller detta även om man köpt hörlurar löst? Eller bara om man har garanti kvar på iPoden?

 

Köpte ett par hörlurar för inte alls så länge sedan, och de har nästan fallit sönder och samman. + att volymen inte är den bästa i vänsterluren. Går det också under ett års garanti?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan gå till vilken applebutik som helst, visa iPoden och säga att det är fel på den, den knappar in serienummret och ser att den har/inte har garanti kvar, så gjorde iaf Mac Support när mina hörlurar började knastra, efter en vecka kunde jag hämta nya! utan kvitto eller nåt, bara iPoden behövs!

 

Gäller detta även om man köpt hörlurar löst? Eller bara om man har garanti kvar på iPoden?

 

Köpte ett par hörlurar för inte alls så länge sedan, och de har nästan fallit sönder och samman. + att volymen inte är den bästa i vänsterluren. Går det också under ett års garanti?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmen på min touch la av efter ett par dagar, fick direkt till en apple återförsäljare och behövde inte heller visa kvitto så det ska gå. Gick ruskigt snabbt med servicen också. 2 dagar att få en ny, till skillnad från nokia tillexempel som tog 3 veckor på sig att fixa min telefon :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...