Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med att byta minne på ny iMac


General

Rekommendera Poster

Skulle sätta i lite mer minne i min nya iMac, men skruven till luckan går inte att få bort. Den går att lossa några varv, men går sedan bara runt utan att lossna. Har provat att dra lite i skruven utan att lyckas få bort den. Ni andra som öppnat luckan: har det varit väldigt enkelt att få loss skruven?

 

Antar att det är något fel på gängorna på skruven eller i luckan. Blir väl att lämna in den...

 

Känns så löjligt bara för ett sådant litet fel, men jag vågar nog inte gå loss med större verktyg och mer kraft då det antagligen sätter garantin ur spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoppade precis in 2gb ram i min nya iMac (alu). Först skruvade jag på luckan tills skruven släppte, sen tog jag nageln i sidan på luckan och den lossnade fint och lätt.

 

Sen var det bara att klicka i minnet, superenkelt och det fungerar perfekt. Så nu sitter man med 3gb ram :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju vara helt utskruvad, bara att du inte kommer åt och öppna luckan.

Prova att bända lite med en nål eller nåt i lufthålen så kanske den lossnar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte få ut skruven! Den sitter kvar i luckan, nu ska du bara ta en nagel i sidan av luckan och poppa ut den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen Hanekylling, det var där skon klämde. Förstod det som att skruven skulle skruvas ut helt och att luckan då nästan skulle lossna av sig självt. Den satt dock som berget och det krävdes en skruvmejsel och ett antal brytmärken innan jag fick loss den - var t.o.m. ett tag rädd för att jag skulle bryta av luckan.

 

Nu har jag dock fördubblat minnet i datorn och är nöjd och glad igen. Man får alltid så bra hjälp och bra tips på detta forum. Tror att jag rett ut alla problem som jag någonsin haft med mina datorer genom att fråga om dom här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...