Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone 1.1.2


Nisse Hult

Rekommendera Poster

Hur kan jag än så länge bara använda den som ipod, verkar som jag måste låse upp telefonen för att kunna använda den som ipod?

 

Tack på förhand

 

Nisse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan jag än så länge bara använda den som ipod, verkar som jag måste låse upp telefonen för att kunna använda den som ipod?

 

Tack på förhand

 

Nisse

 

Ja, du måste ta dig förbi aktiveringsskärmen! Än så länge kan man inte låsa upp telefoner (för valfritt SIM-kort och abonnemang) som är förladdade med 1.1.2 ur kartong - så du får hålla till godo med att använda den som iPod Touch så länge!

 

Som du kanske sett på dess skärm så måste du ta dig förbi aktiveringsskärmen. Nu är jag inte så "haj" på just 1.1.2-lurar så därför kan jag inte länka dig direkt till en guide - men undersök den annars superba sidan www.ifun.se i jakt på något matnyttigt!

 

Lycka till, och posta gärna en tråd om hur det gick! Jag har sett att det är fler än du som vill låsa upp "iPod-funktionerna" i 1.1.2-lurar här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar, men kan jag komma förbi AT&T startsida när firmwaren är 1.1.2?

 

Tack på förhand

 

Nisse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla in

http://docs.google.com/View?docid=dgzw9xs_0gfhxns

 

Bläddra ner och läs under iPhone 1.1.2 (OOB)

 

To jailbreak you first need to downgrade to 1.1.1 Firmware and then install OktoPrep from the Tweaks (1.1.1) Category in Installer.app. Once installed, upgrade to 1.1.2 and use the 1.1.2 Jailbreak GUI released by the Dev Team. (See section iPhone 1.1.2 below!)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns jätttemånga bra guider på hackint0sh forumet. Jag följde en för min 1.1.2 och de är anledningen att jag kan skriva från den nu ;) och av samma anledning kan jag inte länka..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns jätttemånga bra guider på hackint0sh forumet. Jag följde en för min 1.1.2 och de är anledningen att jag kan skriva från den nu ;) och av samma anledning kan jag inte länka..

 

Tror du att du kan länka till den? Det är många här som gärna vill ta del utav den.

 

Edit: Och nu läste jag att du inte kan länka. Klumpigt av mig! :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag hemma och har letat reda på den.

 

http://hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=15849

 

Tror de var den jag använda mig av, fungerade utan problem iaf

 

De här är ju dock en guide för dom som vill använda O2 simkort, vilket jag gör, så eventuellt behöver man inte göra alla stegen, inte för att de borde spela nån större roll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag hemma och har letat reda på den.

http://hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=15849

Tror de var den jag använda mig av, fungerade utan problem iaf

De här är ju dock en guide för dom som vill använda O2 simkort, vilket jag gör, så eventuellt behöver man inte göra alla stegen, inte för att de borde spela nån större roll

 

Tack för den, får nämligen själv min nya iPhone om drygt en timme så jag sitter här på jobbet som på nålar! Ännu vet jag inte vilken telefon jag kommer att få - 1.1.1 eller 1.1.2 - (även fast det verkar luta åt det förstnämnda) så jag vill gärna vara beredd. Men jag kommer att använda din länk ifall jag ser någon på forumet som efterfrågar guide för 1.1.2-lurar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...