Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Då var det beställt - MacBook!


Aerpe

Rekommendera Poster

Tjena Mac älskare!

 

Då var det dags efter 15 år i skärselden. Igår tog jag steget och la in min första apple order.

 

MacBook 2,2GHz Intel Core 2 Duo, 2GB DDR2, 120GB HD.

Apple Cinema HD 23' Flat panel.

Wireless Mighty Mouse

Wireless Keyboard

Och några flashiga högtalare för lite över tusenlappen.

 

Jag får hoppas investeringen ger med sig och ökar min produktivitet och mitt nöjje att arbeta igen!

 

Tackar för ett hjärtligt välkommnade! ;)

 

[EDIT] Jag gjort en ordentlig genomgång(Läsning och Videos) av all hårdvara och mjukvara så jag vet vad jag ger mig in på.[/EDIT]

 

Med vänlig hälsning

Robert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis och välkommen i klubben!

 

Nu har du iofs lagt en ganska saftig order, men att beställa mer minne från Apple är tämligen dyrt... på stan kostar 2 GB just nu runt 500 spänn, på AppleStore får du lägga på drygt 1300 på priset.

 

du kan ångra ordern och beställa med originalkonfig istället. Åsså köpa minne på stan och peta i själv. Det är inte svårt och garantin påverkas inte!

 

Minnespriser kan iofs ändras med kort varsel, men apple har alltid varit riktigt dyra på minne...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar riktigt najs! Du kommer inte att bli besviken jag lovar dig. Jag tyckte det var lite jobbigt de första timmarna dock för att lära sig operativsystemet men mer behövdes inte. Väldigt enkelt att lära sig, allt är väldigt logiskt uppbyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min Macbook i fredags. Min första Mac, senast jag rörde en Mac var det en liten grå låda med svartvitt OS.

 

Vit Macbook av senaste modellen. C2D 2.2ghz, 4gb ram (köpt separat) och 7200rpm hd (köpt separat). Apple tar runt 6000 spänn för 4gb ram, Dustinhome tar 780. :P Byta minne och hd gick fort, smärtfritt och utan någon risk för att skada datorn. Väldigt smidig konstruktion.

 

Grymt nöjd med den efter en helgs petande! Enda jag har att klaga på är att drivarna till mitt 3G-internetabonnemang (Tre) verkar vara skrivna av ett gäng praoelever från uralbergen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min Macbook i fredags. Min första Mac, senast jag rörde en Mac var det en liten grå låda med svartvitt OS.

 

Vit Macbook av senaste modellen. C2D 2.2ghz, 4gb ram (köpt separat) och 7200rpm hd (köpt separat). Apple tar runt 6000 spänn för 4gb ram, Dustinhome tar 780. :P Byta minne och hd gick fort, smärtfritt och utan någon risk för att skada datorn. Väldigt smidig konstruktion.

 

Grymt nöjd med den efter en helgs petande! Enda jag har att klaga på är att drivarna till mitt 3G-internetabonnemang (Tre) verkar vara skrivna av ett gäng praoelever från uralbergen.

 

Deras anslutning funkade bra på min MacBook, det var iofs innan jag uppgraderade till Leopard, nu har jag inte testat.

Grattis till ett bra köp. :pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...