Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dagens gnäll: Varför irrelevanta gamla nypriser?


Alphonze

Rekommendera Poster

Ser ofta i annonser att folk sätter ut irrelevanta priser vad saker kostade som nya. Letar efter begagnad Ipod och hittar t.ex. på Blocket 80 GB Ipod för 1500:- och så anger de *gamla* nypriser runt 3500... :propellerbaver: Hallå! en ny 80 GB kostar 2.400 idag...

 

Såg även en annons för ny Ipod för 3.000 då samma säljs för 2.400 på Apple Store. Plus att annonsören säger att ord. pris är 4.300. :chockadskeptisk:

 

Vem går på sånt här? :armskeptisk:

 

Ha en trevlig dag! :pusspadig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! Ja, jag kanske ska ta å sälja min gamla Macintosh IIfx för...låt se...sisådär 25.000,-

Som hittat!

Nypris 100.000!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Kanske ska sälja min Macintosh Plus också... Nypris 100.000 (eller :P ? ) 50.000 blir bra pris för den som är intresserad :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

datordack.gif

 

Från samma ställe som bilden ovan:

 

386 säljes för end. 16.000:- (kostade 23.000:- 1987) 64 kb RAM 3 mb HD Floppy.

GP, 98-11-22

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många affärer jobbar med samma princip. Hemtex har ständig rea fast det är olagligt. De flesta borde genomskåda det eller oxå tror man bara att man genomskådar det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många affärer jobbar med samma princip. Hemtex har ständig rea fast det är olagligt. De flesta borde genomskåda det eller oxå tror man bara att man genomskådar det

 

Finns en mattbutik i närheten som hade rea varje gång jag gick förbi, under minst ett års tid... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många affärer jobbar med samma princip. Hemtex har ständig rea fast det är olagligt. De flesta borde genomskåda det eller oxå tror man bara att man genomskådar det

 

Friluftsvaruhuset Fliesbergs i Kungsängen har ju haft rea på samma tält, sovsäckar och andra prylar sedan mitten av åttiotalet. Ofta 10-90% rabatt på tex kängor. Åker man dit visar det sig att de hade två par vänsterskor storlek 48 och 600 par storlek 32 av herrmodellen. Aldrig något telefonnummer i sina helsidesannonser, aldrig någon detaljinfo på webbsidan. Ständig rea, allt ska bort hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en mattbutik i närheten som hade rea varje gång jag gick förbi, under minst ett års tid... :)

Alla mattaffärer här i Helsingborg har rea året runt :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...