Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min kompis OS X på min dator?


iSimon

Rekommendera Poster

Hej! Jag har en vän som nyss köpt en aluminium iMac. När han betalat räkningen kommer han få en Leopard skiva att installera på sin dator. Är det möjligt för mig att låna hans skiva och installera på min dator? Har för mig att Apple varit väldigt snälla med detta..

 

Jag har en iMac C2D, senaste vita modellen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han får en skiva som inte är låst till hans modell så ska det gå att installera på vilken Leopardkompatibel dator som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att Apple varit väldigt snälla med detta..

Det går, men man "får" inte. Men du kan ju alltid testa om du gillar Leoparden, och sen kan du ju köpa en egen licens! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går utmärkt. Delar en sån licens med en kompis, men säg inget till nån annan på forumet, för de gillar inte sånt :finder::byrakrat::policeman::ninja:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt... gillar det inte :P Men jag vet inte hur det funkar med licenser, men om man tankar olika OS så kan det försvunnit små fragment av koderna i kopieringen och det kan leda till ganska mycket skit. Så jag hoppas att det inte är nått som hindrar den andra användaren att göra olika saker pga Licensen.

BTW: Jag sitter kvar i Tider för jag pallar inte att installera Leopard fören om nåon månad eller två, dom brukar ha hunnigt fixa det mesta vid det laget. Bara man läser nyheterna här så märker man att det inte är vattentätt ju.

Men fasen GLHF med Leo asså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag orkade itne vänta så nu sitter jag med både tiger och leopard, kan nämlign inte surfa på leoparden än;)

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett ex av min svåger. Funkar fin-fint.

Se till att anv Skivverktyg bara när du bränner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej :) Tack för alla svar!

Jag ska önska mig Leopard i julklapp :) Om jag inte får det då så tar jag min kompis skiva :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt... gillar det inte :P Men jag vet inte hur det funkar med licenser, men om man tankar olika OS så kan det försvunnit små fragment av koderna i kopieringen och det kan leda till ganska mycket skit. Så jag hoppas att det inte är nått som hindrar den andra användaren att göra olika saker pga Licensen.

BTW: Jag sitter kvar i Tider för jag pallar inte att installera Leopard fören om nåon månad eller två, dom brukar ha hunnigt fixa det mesta vid det laget. Bara man läser nyheterna här så märker man att det inte är vattentätt ju.

Men fasen GLHF med Leo asså.

 

Nyare fildelningsmetoder har checksummor som gör det omöjligt att få hem en fil halvdant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...