Jump to content
Just nu i M3-nätverket

apple remote menyn! filmer funkar ej

jeremiah

Recommended Posts

Hej, jag är en nyligen konverterad mackille och jag älskar det!

Jag märkte dock ett problem.. när ja vill sitta med fjärrkontrollen å bläddra i den så fräscha menyn och starta en film, börjar den rulla men de kommer ingen bild eller ljud. Jag har satt VLC som defaultspelare på filmerna.. kan detta bero på det? kan jag ändra på något sätt? för .avi filerna funkar inte genom quicktime... tack för svar!

Ps ja kör leopard!

Det är just det att filmerna inte funkar i QT som du får problem. Frontrow (som fjärrkontrollsmenyn heter) använder standardprogram såsom iTunes och Quicktime och kan inte de programmen spela dina filer så otur. Dock finns det botemedel, som kallas att tanka codec. Det bästa jag hört om är Flip4Mac. Har tankat det men ännu inte installerat det, men jag har hört att det ska funka bra.

Det är just det att filmerna inte funkar i QT som du får problem. Frontrow (som fjärrkontrollsmenyn heter) använder standardprogram såsom iTunes och Quicktime och kan inte de programmen spela dina filer så otur. Dock finns det botemedel, som kallas att tanka codec. Det bästa jag hört om är Flip4Mac. Har tankat det men ännu inte installerat det, men jag har hört att det ska funka bra.

Nah, Flip4Mac gör väl bara att man kan se WMV-filer i Quicktime?

Perian däremot är ett paket med codecs för DivX, Xvid etc.

tack för alla svar! men för mig var faktiskt den snabbaste lösningen att öppna en avi fil med quicktime, sen när den frågar om man vill ladda ner en codec som gör det möjligt att köra .avi och .divx, är det bara att tanka och sen funkar det!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...