Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hårddisk spärr på G4 Quicksilver.


Matsaki

Rekommendera Poster

Är det inte ganka konstigt att min gamla G4 Quicksilver som har en äcklig spärr så att man inte kan ha större än 125Gb hårddisk i sig, tom spärrar en extern FW hårddisk???

 

Stoppar jag i min nya externa HD så spärras den med alltså. Mycket konstigt? Har inte provat via USB än, men det borde väl vara samma sak där. Där rök changsen för Timemachine :(

 

Min Externa är på 500Gb och partionerad i 3 delar. Den som är 200Gb visar 99Gb på G4:an tex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska inte vara en spärr på FW bara på den interna, hur har du formaterat?

 

Formaterade med Disk Utililties i Leopard. På in G4 PB Alu funkar det som det ska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter själv på en QuickSilver 800MHz och har inte några problem som du beskriver.

Har en extern FW på 300GB som är partionerad i 3, 1 på 200GB och 2 på 50GB styck.

 

Måste vara något med formateringen tror jag också, är den formaterad i HFS+(journalförd)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det hela är mycket konstigt... Formaterade den i Leopard HFS+(Journaled) och den funkar fint i den andra maskinen med Tiger om sagt.

 

Men jag misstänker att jag har något hårdvarutjall på mina 2 intern hårddiskar i in Quicksilver. Någon som vet en bra länk hur dm ska vara installerade, om det nu är det som är felet. För vad jag vet så är dom interna diskarna begränsade till 120Gb eller nått i Quicksilver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...