Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Utöka mitt trådlösa nätverk med Ethernetansluten Airport Express


yokese

Rekommendera Poster

Jag har kopplat min Airport Express i en av portarna i min D-link-router som i sin tur är kopplad till ett adsl-modem.

 

Jag vill att Airport Expressen ska utöka det trådlösa nätverket (brygga?). Hur ska jag konfigurera den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du fler airport express? Är din router oxå trådlös? Känns meningslöst att försöka utöka ett trådlöst nätverk genom att sätta en airport med kabel i routern. Såvida du inte har nätverksuttag lite varstans. Sätt istället din airport på något ställe i ditt hem där den når huvudenheten men ändå är en bit ifrån så signalen kan sprida sig.

 

Har du ytterligare en airport express är det bara att köra inställningsassistenten och välja utöka nätverk så är det klart. Jag vet inte om det går att utöka nätverket om du kör D-Linken som basstation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Att utöka det trådlösa nätverket trådlöst känns oeffektivt, måste stjäla en massa bandbredd...

 

Jag har samma fundering som yokese och funderar på att sätta upp flera trådlösa routrar med sladd emellan. Tänkte ha samma SSID men olika kanaler. Kommer datorn att byta automatiskt om jag flyttar mig från en routers område till en annan.

 

Har även funderingar på att börja med IP telefon över w-lanet. Ju större täckt område desto bättre...

 

/Poap

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...