Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Värmeproblem ny Macbook? Skriv gärna era temperaturer :)


malkan

Rekommendera Poster

Köpte min första mac för cirka 3 veckor sen, den har funkat mycket bra men det finns ett litet "men".

 

När jag tex spelar wc3 eller ser på film så brukar datan bara starta om sig, varför är underligt.. har haft den stående på ett bord bara och under själva datan blir det otrolig varmt så jag har trott det var det, men så idag köpte jag ett laptop stöd på biltema så den kommer upp en bit, men när jag knappt gör nått på datan så är den 62 grader, vet inte om det är mycket eller normalt, verkar mycket tycker jag, men jag har aldrig haft en bärbar förut så jag har inget att jämnföra med..

 

Skulle varit bra ifall ni kunde säga era Temps och även länka annat program som man kan kolla temperaturen med istället för istat som jag använder nu och se om det visar samma :)

 

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har 4 program på just nu

safari, mail, adium & bitrocket den ligger på 63, kan komma upp till 83 när jag konverterar filmer o har många program öppnade.

Använder mig av en kylmatta men verkar inte som om den hjälper så mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte min första mac för cirka 3 veckor sen, den har funkat mycket bra men det finns ett litet "men".

 

När jag tex spelar wc3 eller ser på film så brukar datan bara starta om sig, varför är underligt.. har haft den stående på ett bord bara och under själva datan blir det otrolig varmt så jag har trott det var det, men så idag köpte jag ett laptop stöd på biltema så den kommer upp en bit, men när jag knappt gör nått på datan så är den 62 grader, vet inte om det är mycket eller normalt, verkar mycket tycker jag, men jag har aldrig haft en bärbar förut så jag har inget att jämnföra med..

 

Skulle varit bra ifall ni kunde säga era Temps och även länka annat program som man kan kolla temperaturen med istället för istat som jag använder nu och se om det visar samma :)

 

Tacksam för hjälp.

 

Du kanske ska snacka me Apple lite granna, för att datorn stänger av sig när du kollar på film.. Det är inte normalt kan jag tillägga, dessutom när den står på ett bord!

 

edit: Har en ny MB, men inga värmeproblem här inga.. Kan till o. med ha den i knäet utan problem + belastning..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcuslilliebjorn

Har en MB C2D som är införskaffad i feb. Tempen pendlar mellan 58 och 60 grader, ligger just nu på 58 och har mail, safari, lightroom, itunes och messenger uppe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Senaste macbooken (Santa rosa), svart, standardkonfigurerad men med 4gb minne från Macoteket. Kör Photoshop och rippar DVD just nu:

 

temp.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Senaste macbooken (Santa rosa), svart, standardkonfigurerad men med 4gb minne från Macoteket. Kör Photoshop och rippar DVD just nu:

 

temp.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla´s temp verkar ju ungefär vara lika som min så den är det nog inget fel på men det som Masho sa kanske stämmer, ska ta och ringa apple och höra med dom imorgon :)

 

Fortsätt gärna skriva era temperaturer och om nån kan säga ett annat program som funkar ungefär lika som iStat så vore det toppen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Adium, Safari, Mail och iTunes igång, har surfat runt lite i ca 30 minuter och datorn står på köksbordet.

post-17264-1196761315_thumb.png

 

Bra tråd, förresten. Jag har tänkt att starta en tidigare, men du hann före... :kaffe:

 

Jag har märkt att YouTube får fläktarna att gå på högvarv. Lite konstigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste macbooken (Santa rosa), svart, standardkonfigurerad men med 4gb minne från Macoteket. Kör Photoshop och rippar DVD just nu:

 

temp.png

 

min skulle legat på 84 grader i ett sånt här tillfälle dock har min 2gb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör iofs inget speciellt just nu mer än att typ slösurfa och Adium ligger och trycker i bakgrunden... men det här är mina temperaturer ^_^

post-20968-1196855868_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Adium, Safari, Mail och iTunes igång, har surfat runt lite i ca 30 minuter och datorn står på köksbordet.

post-17264-1196761315_thumb.png

 

Bra tråd, förresten. Jag har tänkt att starta en tidigare, men du hann före... :kaffe:

 

Jag har märkt att YouTube får fläktarna att gå på högvarv. Lite konstigt...

 

Macbooksen blir varma som fan av flash. Det är därför den blir varm av att vara inne på youtube eller en sida med mycket flashreklam som t.ex. afton bladet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min ligger alltid högt, kan iof bero på att jag har ett element under skrivbordet. Men iaf så om ni har massa värme problem, för jag antar att dom bara uppkommer när ni sitter åh maxar datorn när ni är hemma, eller kanske mera stationär på jobbet eller så. Ta och bygg ett kylbord, eller bygg in fläktar i skrivbordet och sätt på en aliminium platta. Om ni inte pallar så kan ni köpa riktigt skyssta kylbord. Personligen ska jag köpa ett som har 4 st USB portar inbyggt och själva bordet drivs via USB. Fett skönt för jag har extern hårddisk och ipod dockan och externt tangentbord m.m. allt via USB. Så det blir som en hel DOCK dör datorn. Allt jag behöver plugga in är en USB sladd så är allt inkopplat via den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Min ligger på 80 grader när jag har uppe safari och mail. Vet inte om jag är så förtjust i mac längre, Längtar efter chrome os.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min ligger på 80 grader när jag har uppe safari och mail. Vet inte om jag är så förtjust i mac längre, Längtar efter chrome os.

 

 

Gissar på att du surfar på sidor med flash. Tyvärr är flash sjukt krävande. Installera click to flash så blir det nog bättre.

Chrome OS kommer inte förändra det faktum att flash är skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...