Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

4 GB Minne i MacBooken ?


KSP58

Rekommendera Poster

Går det att trycka in 2x2GB Minne i en andra generationens macbook? Jag kollade på lite minnen på nätet åh hittade några som låg på 2GB var och va "2GB 667MHz DDR2 (PC2-5300) SO-DIMM " Kommer det att funka eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla in följande artikel på MacWorld!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara 3 GB kommer att kunna användas.

 

Jag hoppas att det inte var meningen att texten skulle bli så stor och fet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha Nhe jag satt på en PC när jag skrev det hahaha, men okej, fråga igen: Varför kan man inte använda mer än 3 GB? och isf, ska jag köpa en med 2GB och en med 1GB ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag har förstått det rätt så kan den inte adressera mer än 3,2Gb medan den ny generationen med Santa Rosa arkitektur kan adressera 4Gb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gabriel.fjellander

Läs artikeln som länkades till tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs artikeln som länkades till tidigare.

 

Jag läste på nå'n site igår att även om datorn bara kan hantera 3GB så går det faktiskt (marginellt) snabbare om man installerat 4 GB... skumt. (Kan ev vara att grafiken kan använda det extra minnet ?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man beställer en macbook ifrån apple store, så kan man få upp till 4 gb ram iallafall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man beställer en macbook ifrån apple store, så kan man få upp till 4 gb ram iallafall...

 

Det går på modellerna som kom den första november, med santa rosa-plattformen som kan hantera allt.

Så för de med nya macbooks är den här diskussionen helt ointressant, bara stoppa i 4 GB och köra med 4 GB...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...