Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

AKUT! iPodar stulna ur min bil i Göteborg


venacava

Rekommendera Poster

En iPod touch 4gb och en Ipod nano, senaste modellen, grön 4gb är stulna igår 071202 21.00 vid Göteborg på parkeringshuset Kanold-en intill Liseberg.

Bra att ni vet om detta, då de kan bli sålda som stöldg

ods vid ett senare tillfälle

 

 

En fråga ; Kan man spärra ipods??

 

 

 

Korrigerade datum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att höra, men jag hoppas att du nu lärde dig att det är bäst att tömma bilen helt på värdesaker själv innan tjuven gör det.

 

Områdena runt Liseberg är ju inte heller precis det bästa att parkera sin bil, även om den är tömd.

Finns de som funnit sina bilar utan hjul..

 

Beklagar din förlust.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga ; Kan man spärra ipods??

Nej, inte på samma sätt som en mobiltelefon.

 

Tjuven/hälaren kan fortsätta använda dem så länge de fungerar, men kan inte laga dem.

Du måste dock anmäla serienumren till polisen och Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En iPod touch 4gb och en Ipod nano, senaste modellen, grön 4gb är stulna igår 070102 21.00 vid Göteborg på parkeringshuset Kanold-en intill Liseberg.

Bra att ni vet om detta, då de kan bli sålda som stöldg

ods vid ett senare tillfälle

En fråga ; Kan man spärra ipods??

 

Igår, eller den 070102? Det är ju precis 11 månaders skillnad.

 

Tråkigt att sakerna blev stulna, men samtidigt bör man inte lämna värdesaker kvar i bilen. Det finns tyvärr alltför många som inte kan skilja på så elementära saker som ditt och mitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En iPod touch 4gb

Korrigerade datum

var finns dom att köpa trodde bara det fanns 8 och 16 gb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej igen,

 

ja det är oerhört beklagligt! både jag och min flickvän är oerhört ledsna (hennes var nanon).

skrivfel, det är 8gb jag har, och det hände igår, 07-12-02!

ja, de lär väl dyka upp på blocket eller säljas vidare privat. lyckoost som fick våra ipods samt en gps mottagare, mio c520. den borde man väl egentligen kunna spåra per satellit om serienr är kvar, right?

 

vad har ni för erfarenheter av försäkringsbolag när det gäller ersättning av elprylar mm vid bilinbrott??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej igen,

 

ja det är oerhört beklagligt! både jag och min flickvän är oerhört ledsna (hennes var nanon).

skrivfel, det är 8gb jag har, och det hände igår, 07-12-02!

ja, de lär väl dyka upp på blocket eller säljas vidare privat. lyckoost som fick våra ipods samt en gps mottagare, mio c520. den borde man väl egentligen kunna spåra per satellit om serienr är kvar, right?

 

vad har ni för erfarenheter av försäkringsbolag när det gäller ersättning av elprylar mm vid bilinbrott??

 

 

Kolla med tillverkaren av GPSen, de borde ju veta om det går att spåra.

 

Det med försäkringsbolaget har jag ingen aning om faktiskt, men kan gissa. Ligger sakerna inlåsta i handsfacket i en låst bil med billarm så borde så chansen att du får ersättning. Om de däremot ligger synliga och upplåst dörr så vet jag inte :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lyckoost som fick våra ipods samt en gps mottagare, mio c520. den borde man väl egentligen kunna spåra per satellit om serienr är kvar, right?

 

Precis som du säger, så är en GPS-mottagare en mottagare, alltså tar den bara emot information för att kalkylera positionen, och sänder ingen. Därför går det tyvärr inte att spåra den på det sättet...

Det skulle då vara om man kopplar den mot datorn och Mios egna datorprogram sänder sån info, men det finner jag osannolikt.

 

Usch, alltid tråkigt när sånt här händer :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ingen bilförsäkring som täcker inbrott?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en bilförsäkring som täcker inbrott så ligger självrisken på runt 1000 - 1500kr. Har du dessutom kvitton på varorna så förlorar du inte så hemskt mycket iaf inte mer än när du är utan kvitto. Så måste du också polisanmäla inbrottet.

Men försäkringsbolagen brukar inte vara så hemskt svåra när det gäller inbrott.

 

Beklagar inbrottet men som de säger i inläggen ovan är att du tar för vana att tömma bilen innan du lämna den var du än är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...