Jump to content
Just nu i M3-nätverket

CDFinder är det ultimata katalogprogrammet

Andreas Leijon

Recommended Posts

Andreas Leijon

2199366915.jpg

Jag vill slå ett slag för ett fantastiskt program. När lag läste din artikel om driftsäkerhet i nummer 10-2006 kom jag att tänka på mina hundratals cd- och dvd-skivor som mina arkiv ligger på. Jag skulle inte ha en chans att hitta det jag behöver utan ett program som håller reda på vad som finns på dem. Här kommer tyska »CDFinder« in i bilden, som har under många å varit ett snabbt, stabilt och enkelt katalogverktyg för mig. En riktig klippa! Jag behöver inte bry mig om ens i vilken ordning jag stoppar in mina skivor i datorn för att låta CDFinder upprätta en innehållsförteckning över dem. Jag skriver helt enkelt löpnummer på skivan, och sedan samma nummer i kommentarer till CDFinder filen. Det gör, att jag bara behöver skriva in det filnamn jag är ute efter i CDFinders sökfält och vips, där står det att den ligger på exempelvis »DVD Nr 107« och i den och den mappen. Jag har inte en enda gång under alla år råkat ut för någon bugg eller liknande i det här programmet och har använt det länge i OS 9 också. /Georg Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...