Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag blir så förbannad på bläckstråleskrivare


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Jochum smyger i vassen ibland. Men han är alltid närvarande. :hihihi:

(Som en osalig ande... jobbat, och bredbandsleverantören levererade inte på hela helgen och jag trodde jag fått nåt fel på nån inställning så jag jobbade på problemlösning hela helgen för att på måndagen se att de började leverera igen. :irriteradtjej: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Kör på hårt med min HP allt i allo... än har den inte krånglat.

Skulle gärna ha en laser. Men eftersom jag jobbar med tryck hemifrån så måste jag har en skrivare som skriver ut färgerna så nära tryck som möjligt... samt en som kan skriva ut på olika sorters papper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brother låter ju bra och billigt men håller den i längden?, om jag köper en laserskrivare så vill jag ju att den bränner några år framöver.

 

Ja, det där är ju olika beroende på hur hårt skrivarna går och så finns det ju naturligtvis variation bland exemplaren. En viktig komponent är att använda laserpapper av hyfsad kvalitet, billigt papper har en tendens att "damma igen" skrivarna.

Men nog rullar även de billiga Brother-modellerna ganska bra. Min HL-2030 därhemma går väl inte så otroligt hårt, men vi har flera Brother HL-2040 på jobbet och de skriver väl runt 30-60 papper om dagen i alla fall, utan annat än tonerbyte lite då och då. Trumman ska ju hålla för minst 15000 kopior, men i praktiken blir det billigare att köpa en ny skrivare än att ersätta trumman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Ronnar lite..

 

 

Köper ni originalpatroner eller billiga ersättningspatroner från ex.vis inkClub?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

StyleWriter II körde jag ett tag. Funkade bra. Finns nog inga patroner idagsläget dock. Sedan löstes bläcket upp så fort fukten i luften översteg några promille. Sedan finns inga drivrutiner till OSX. Annars funkade också ImageWriter bra. Där finns heller inga band kvar dock. Nå, sedan mitten av 90-talet är det laser som gäller personligen. Har en HPL6 som finns en 8 patroner till. Räcker nog framåt i 20 år, om den skall behållas. Nu kör jag en färglaser från Samsung. De är mycket billiga retrospektivt sett. Annars finns många prisvärda billiga laserskrivare i prisklass med utbud av bläckstråleskrivarna. Så ingen mer support till undermålig teknik. När man kan trycka sina egna kretsar på sin skrivare och tejpa upp på sina kläder kanske en investering kan vara närvarande. Tills dess, adios amigos!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ronnar lite..

 

 

Köper ni originalpatroner eller billiga ersättningspatroner från ex.vis inkClub?

 

Förr köpte jag bara original och det blev fruktansvärt dyrt men numera så använder jag ersättningsfärger, Pelikan, från NordicInk. Fungerar helt OK till mina privata utskrifter, som är de jag numera mest skriver ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Epson DX 4400 har fyra patroner, varje Epsonsats kostar 499:- på Siba och MediaMarkt Vilket är svinpris...

 

köper jag pirat från inkClub så är de dessutom, (enligt dem) mer fyllda..

post-113-023534500 1293441976_thumb.jpg

 

så visst är det frestande att prova

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Epson DX 4400 har fyra patroner, varje Epsonsats kostar 499:- på Siba och MediaMarkt Vilket är svinpris...

 

köper jag pirat från inkClub så är de dessutom, (enligt dem) mer fyllda..

post-113-023534500 1293441976_thumb.jpg

 

så visst är det frestande att prova

Piratbläcket fungerar utmärkt. Själv köper jag från http://www.itea.se/ , men inkClubs bläck är säkert också helt OK.

Du kan lugnt prova Poca.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Piratbläcket fungerar utmärkt. Själv köper jag från http://www.itea.se/ , men inkClubs bläck är säkert också helt OK.

Du kan lugnt prova Poca.

 

Lutar nog åt det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en EpsonStylus PHOTO R220 två år gammal. Har skrivit ut jättemycket med både original och andra patroner. ALDRIG SÅ MYCKET SOM ETT ENDA PROBLEM! Den bara fungerar.

 

Det är just det som är problemet. Om man inte skriver ut ofta så är bläckstråle värdelöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara haft ett problem med en skrivare och det var när jag köpte piratbläck. Det blev dyrt billigt bläck..... aldrig mer. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte råkoll, men eftersom det är en helt vanlig Canon skrivare bakom plasten och Apple-loggan så är det inte uteslutet att det går att få tag på patroner fortfarande.
Det låter ju fabulöst! Men hur är det med hårdvarukopplingar och drivrutiner till OSX och dagens Mac? ... Nå. Den är parkerad på säkert ställe tillsammans med en Classic tills man kan få hutlösa bud på Ebay när Apple äger oss alla ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en HP-bläckis som funkar helt ok, iaf nu när jag skriver ut en del. Men när bläcket tar slut nästa gång så blir det nog en färglaser. Priserna är ju riktigt trevliga nu, om man kan tänka sig att inte få yppersta utskriftskvalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har två Canon bläckstråleskrivare bakom mig och båda gick sönder efter drygt två år vardera. Skrivarna användes inte ofta och vi körde några gånger med piratbläck från inkclub, har ingen aning om det har med saken att göra. Irriterande att de höll så kort period dock. Dessutom tycker jag att bläcket är fantastiskt dyrt med tanke på att skrivarna bara kostar c:a tusenlappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft Epson och HP som krånglat. Har nu köpt 3st Canon efter varandra utan problem. Heja Canon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min uppfattning är at piratbläcket fördärvar, köper end orginal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Då ska du givetvis klaga hos Epson om du köpt dem där...tänk också på att bara för att det står Epson på patroner och kartong så behöver det inte vara Epson..

Piratkopia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...