Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Onödig men kul effekt(bugg)?


phreakii

Rekommendera Poster

Hittade en effekt alt. bugg i Leopards Finder.. Öppna valfri mapp i Findern, det ska vara såpass många filer/ mappar att scrollisten kommer fram.. Sen vänsterklicka på en mapp/fil, fortsätt håll nere knappen medans ni scrollar med scrollknappen, när ni sen släpper vänsterknappen, it's magic! Den simulerar tom hastigheten man scrollat, prova! Onödigt men kul, om det nu inte bara är mitt system som buggar sig :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad du får, men håller jag bara i vänsterknappen (ctrl + klick) och scrollar så börjar den zooma in och ut. Coolt, men var det det du ville visa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gabriel.fjellander

Nejnej, vänsterklicka, inte högerklicka.

 

Det var rätt coolt faktiskt! Datorn kommer även ihåg om man börjar långsamt och sedan ökar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad du får, men håller jag bara i vänsterknappen (ctrl + klick) och scrollar så börjar den zooma in och ut. Coolt, men var det det du ville visa?

 

Nu är det väl ändå så att man, i en värld där den överväldigande majoriteten är högerhänta (och således håller datorapparatens pekdon i höger hand), får anta att trådskaparen, när han proklamerade att det var den vänstra knappen det gällde, helt enkelt menade ett vanligt klick.

I samma värld är det alltså högerklick som är ctrl+klick.

 

För övrigt så händer det, för mig, absolut ingenting spekakulärt om jag klicka, håller inne, scrollar och sedan släpper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det väl ändå så att man, i en värld där den överväldigande majoriteten är högerhänta (och således håller datorapparatens pekdon i höger hand), får anta att trådskaparen, när han proklamerade att det var den vänstra knappen det gällde, helt enkelt menade ett vanligt klick.

I samma värld är det alltså högerklick som är ctrl+klick.

 

För övrigt så händer det, för mig, absolut ingenting spekakulärt om jag klicka, håller inne, scrollar och sedan släpper.

 

TÄnkte bara lite fel där angående vilken knapp det var...inge bra dag idag.

Men zoomen är rätt cool grej också...visste inte om det tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska genast sluta proklamera i forumet, aj aj sir!

 

Iaf hos mig, om man har en mus med både vänster och högerklick tillgänglig(så man slipper hålla in ctrl som på 80-talet) Nu sitter jag med pekdonet i höger hand.. Vad händer då? Innehållet scrollas ej när du håller inne knappen, utan när du släpper upp fingert.. Så ja, inget vidare spektakulärt dock, löser inte världsfreden heller, men ganska kul..

 

Och tydligen inte bara en bugg hos mig när Gabriel får samma resultat, kul :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcuslilliebjorn

Händer samma sak för mig. Tycker det är kul att du uppmärksammar såna småsaker som man annars inte skulle bry sig om :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En feature låter bra! He he :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...