Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mästertjuvens nya trick.


friend

Rekommendera Poster

Bedrägeri 16 kr = husrannsakan???

 

 

Om det hade varit falska sedlar han hade använt så kan det nog tänkas att en husrannsakan varit lämplig för att kolla om han har en sedelmaskin. Vi vet inte vilken volym han trycker koder heller, som någon sa innan, det kan handla om tusentals koder vilket mynnar ut i en hyfsad summa pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det hade varit falska sedlar han hade använt så kan det nog tänkas att en husrannsakan varit lämplig för att kolla om han har en sedelmaskin. Vi vet inte vilken volym han trycker koder heller, som någon sa innan, det kan handla om tusentals koder vilket mynnar ut i en hyfsad summa pengar.

Falska sedlar har väl inte alls med saken att göra.

 

Tydligen så anser Västtrafik här i stan att om man åker spårvagn utan giltigt färdbevis (kostar 15 kr med rabattkort) så kan det betraktas som bedrägligt beteende. Borde man då inte göra husrannsakan, man kan ju hitta tidtabellsutskrifter som tyder på omfattande bedrägeri?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med, skäl för husrannsakan saknas tyvärr, även om misstanken finns. En toarullshylsa gör ingen felaktigt skapad förmögenhet, lika lite som en svala gör sommaren. Knasboll, han verkar inte förstått att det finns mer pengar i vanligt pantande. :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland ökas kraftigt värdet på betende.

 

På början av 80-talet blev jag avskängd av t-banan av en ung polis

efter en hockeymatch.

Han bad mig ta ned mitt onda ben från sätet mitt emot mig.

(nej, jag hade inte min känga på sätet utan på sidan om).

Försökte förklara att jag hade ont som katten.

-Ta ned benet, sa han barskt.

Jag åtlydde och smilade lite och räckte ut en liten bit av tungan på skämt.

-Nu åker du av, sa han, så hela vagnen hörde. :policeman:

-Varför då, frågade jag?

-Du har lipat åt en polis, svarade han myndigt. :utskallning:

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...