Jump to content
Just nu i M3-nätverket

mac+spel

cruser85

Recommended Posts

På laglig eller olaglig väg?

Laglig väg, annars kan ni ger er på att tråden låses.

Apple Store och Macoteket har Mac-spel, men köp hellre Windows XP/Vista och vänj dig med ett betydligt större och betydligt billigare urval utav spel.

menar du installera windows? å köra pc spel?

Precis vad jag menar - installera Windows och sen spela vilket PC-spel du vill som din Macbook klarar (oavsett om det finns en Mac-version eller inte av spelet).

Så har då jag gjort; jag ledsnade på Macens eländiga spelutbud, så jag gick och köpte Vista och började spela på allvar!

vad kostar windows igentligen?

Windows XP kostar 1395 :- på komplett.se.

om man installerar win, kan man uppdatera leopard m.m. utan att win uppdateras? sätter man bara in skivan så installerar de sig själv?

macgamestore kan man köpa från också..

Kanske lite offtopic, säg till om vi ska te det i en annan tråd.

Om man installerar windows via bootcamp, kan det då förstöra macen på något sätt ifall man skulle få något virus?

Så har då jag gjort; jag ledsnade på Macens eländiga spelutbud, så jag gick och köpte Vista och började spela på allvar!

Neeeeej! Köp åtminstone XP att spela på...!

macgamestore kan man köpa från också..

Kanske lite offtopic, säg till om vi ska te det i en annan tråd.

Om man installerar windows via bootcamp, kan det då förstöra macen på något sätt ifall man skulle få något virus?

Nej,

Hitintills så finns det inga virus till Mac.

Det finns heller inga virus som genom att infektera Windowspartitionen, kan förstöra hela datorn och därmed även din Mac-partition. Virus kan heller inte vandra från Windows-partitionen till Mac-partitionen eftersom det är olika språk på både OS och skivornas grundkonfiguration.

Ett program att rekommendera om man ändå skall installera Windows på sin Mac är MacDrive som ger PC'n möjlighet att läsa Macen's filsystem och ge möjlighet att flytta filer.

Virus kan du däremot få på din Windows-partition och du skall således välja mellan att installera antivirusprogram på Windowspartitionen eller ställa in den så att den aldrig går ut på internet.

Både Macen och Windows bör köras med brandväggen uppe! Windows med Antivirus och Anti-spy-ware och Anti-användare påslaget för att garantera att den inte får spatt och totalkraschar.

Spel hör bara hemma på konsoll egentligen även om man ibland sitter och lirar på datorn ibland så går det inte att jämföra vare sig det gäller grafik och spelkänsla och ergonomi.

Spel hör bara hemma på konsoll egentligen även om man ibland sitter och lirar på datorn ibland så går det inte att jämföra vare sig det gäller grafik och spelkänsla och ergonomi.

Nja, det argumentet tycker jag inte riktigt håller. Jag spelar mängder av komplicerade strategispel som Hearts of Iron och Korsun Pocket och de bör definitivt spelas på en PC och inte en konsol. Fighting, sport- och en del rollspel funkar däremot bättre till konsol. :)

Att ta bort xp är relativt lätt om du använder bootcamp, men när jag körde xp i bootcamp så hittade den inte cd-skivorna jag matade in (jag använde betan till 10.4). Resultatet blev att jag satt med ett xp utan spel och endast förinstallerade program. Jag tycker du ska vänta med att köpa en licens tills du vet att det fungerar.

Vilket dumt svar...för DIG kanske det är så. Spel på pc är ganska så populärt om det nu undgått dig.

Carlisle_united

Neeeej... det är skitdrygt att ge sig på att spela stratergi spel på en konsol.

Stratergi skall spelas på dator.

Strategispel ska absolut spelas på dator, det är ju omöjligt på konsol :P

Carlisle_united
Strategispel ska absolut spelas på dator, det är ju omöjligt på konsol :P

Yepp... minns när jag köpte Civ2 till Playstation, köpte tom. mus till den...

Spelade i ungefär en halvtimme innan jag kom fram till att det sög nått helt otroligt mycket.

Sen dess har både spelet och musen legat oanvända... och det var väl en 6 år sen jag köpte det.

Ja typ strategi och Sims tex, ska spelas på datorn. Men när det gäller actionspel, bilspel, äventyr vissa rollspel så är det konsoll som gäller. Spelar ingen roll hur många tillbehör som spelmusar snabba grafikkort mm man har till PC´n, spelkänslan finns inte.

De flesta som föredrar PC att spela på har aldrig ägt en konsoll eller testat, eller kanske tom inte vågar, för det vore ju ett riktigt öde om konsollen vore bättre än den nyinköpta speldatorn för 15-20000kr.

Helt fel!

Spel hör naturligtvis bara hemma på vardagsrumsmattan eller på köksbordet. Och så ska man ha tärning och varje spelare ska han en spelpjäs! Undantaget är Fia med knuff, då får man ha flera spelpjäser!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...